Sembla que la tele (encara) no ha mort. No sé si vostè té un preferit, però portem un mes de batalla per les audiències entre Pablo Motos (El Hormiguero) i David Broncano (La Revuelta). I ja sigui pel morbo, per prendre partit o simplement perquè se’n parla, sembla que molta gent (sobretot gent jove) desconnecta una estona d’Instagram, TikTok i similars i torna a la TV. Cada programa acostuma a superar els dos milions d’espectadors cada nit.
Però passem d’un territori amb una població de 47,8 milions de persones a un de 185.000 habitants. Ahir em van passar les dades d’audiència de les dues primeres temporades del programa de TV Ebrencs pel món (Canal TE), que dirigeixo. Amb les audiències acumulades (sumant les reemissions) dels primers 14 capítols, sumem un total de 341.689 espectadors, segons el mesurador d’audiències Konograma. La mitjana d’audiència per programa és de gairebé 25.000 espectadors. A més, a YouTube acumulem gairebé 50.000 visualitzacions i a 8 d’octubre sumàvem 333.000 reproduccions dels reels del programa a Instagram. La modèstia està molt bé, però explicar les coses que van bé, també.
I sempre, l’agraïment a la confiança dels espectadors i a qui ha treballat i confiat en el projecte. Però, sobretot, als protagonistes que el fan possible, des del meu punt de vista, referents locals i font d’inspiració que necessita cada territori. Aquest dissabte (22.30 h), nou capítol a Suècia i Dinamarca amb un enginyer a la seu mundial de Volvo, un expert en canvi climàtic en entorns àrtics, la cap de campanyes de l’entitat animalista més important de Suècia i una arquitecta i els seus quatre fills catalanovikings.