La residència municipal de gent gran de l’Ametlla de Mar ja té adjudicatari. Aquest dimarts, 25 de novembre, el Consell d’Administració de l’empresa pública La Cala Gestió va aprovar l’adjudicació del centre a Residència d’Avis l’Ametlla de Mar SAU, empresa vinculada a Onada Serveis, que ja gestionava el servei des de fa més d’una dècada a través d’una concessió a l’empresa Residència Tercera Edat L’Onada SL.
L’operació s’ha tancat per un import de 6.071.000 euros, IVA no inclòs, i inclou també l’assumpció d’un deute registral de més de sis milions d’euros. El camí cap a aquesta adjudicació va començar mesos enrere. L’agost de 2025, La Cala Gestió va aprovar el plec de clàusules que havia de regir la subhasta pública i va obrir el període d’informació i al·legacions.
El Consell d’Administració va aprovar de manera definitiva les clàusules el 6 d’octubre, permetent que la Mesa de Contractació pogués iniciar la valoració de les ofertes. Només es va presentar una proposta, la de a l’empresa Residència d’Avis l’Ametlla de Mar SAU, que després de l’anàlisi de la documentació administrativa i l’obertura de la proposta econòmica va ser declarada admissible i avantatjosa.
L’adjudicatari assumirà no només el preu de la subhasta, sinó també les obligacions prèvies de La Cala Gestió, un deute certificat de 6.052.978, incloent el dret de superfície, els contractes d’arrendament i el contracte de gestió i explotació vigent amb Residència Tercera Edat L’Onada SL. A més, es farà una compensació amb el deute existent de la residència, deixant un saldo positiu a favor de l’empresa pública de 18.002,56 euros (IVA no inclòs).
Segons l’equip de govern, aquesta venda té com a objectiu principal sanejar el deute municipal, garantir la continuïtat del servei i assegurar la permanència d’un servei essencial per a la gent gran del municipi
Amb l’adjudicació, a l’empresa Residència d’Avis l’Ametlla de Mar SAU continuarà gestionant un equipament de 4.800 metres quadrats situat al carrer Onze de Setembre, que ofereix servei residencial i de centre de dia.


