El consell d’administració de l’empresa mixta Aigües de Tortosa va aprovar dimecres a la tarda, per majoria, la formulació dels comptes del 2025. També el finançament –via préstec bancari a set anys– del projecte de telelectura i de les inversions a la xarxa d’aigua potable i del clavegueram del municipi, per un import global de 2,5 milions d’euros. De fet, Aigües de Tortosa ja ha tret a licitació el subministrament i la instal·lació de més de 15.600 nous comptadors d’aigua potable. El projecte està valorat en 2,3 milions, i a partir d’enguany preveu substituir la totalitat dels dispositius actuals per equips de nova generació, que han de permetre millorar el control del consum i el bon funcionament de la xarxa.
“Molts dels comptadors actuals han quedat obsolets, en complir la seua vida útil. Els nous dispositius s’instal·laran al nucli urbà de Tortosa i als cinc pobles del municipi, amb una vida útil d’uns 15 anys“, ha explicat l’alcaldessa, Mar Lleixà, qui ha precisat que al projecte també s’han inclòs els dos polígons industrials, Baix Ebre i Catalunya Sud, així com els habitatges disseminants. “A més de registrar el consum de manera més eficient, els nous comptadors enviraran informació de manera periòdica al sistema central, cosa que permetrà detectar anomalies i possibles fuites amb més rapidesa“, ha afegit Lleixà.
La renovació dels comptadors es farà durant el termini d’un any. En concret, el projecte preveu instal·lar 15.662 comptadors d’aigua freda equipats amb tecnologia LoRaWAN, un sistema de comunicació que permet enviar petites quantitats de dades a llarga distància amb un consum d’energia molt baix. És una tecnologia que facilita la lectura remota dels consums i garanteix un seguiment més constant del funcionament de la xarxa.
L’alcaldessa ha detallat que, al marge de la renovació dels telecomptadors, també hi ha una sèrie d’inversions urgents, per valor de 400.000 euros, per millorar el rendiment hidràulic de la xarxa a tot el municipi. La inversions més importants són la millora de la impulsió del dipòsit de Santa Clara, amb un cost de 194.000 euros, i del sostre del dipòsit de l’Hospital Universitari de Tortosa Verge de la Cinta, amb un cost de 55.000 euros. Però també hi ha actuacions al camí de Vidal (10.000 euros), al camí dels Còduls (15.000 euros) i de renovació de les bombes dels pous del Rastre (25.000 euros) i del Parc (23.000 euros). En el cas del barri de Remolins, es millorarà la xarxa als carrers de Jerusalem (7.000 euros), d’Antoni Casanova (11.000 euros), carreró Cec (8.000 euros) i Travessia de Pasqual Roca (15.000 euros). Al barri de Sant Llàtzer també hi haurà obres als carrers de Santa Coloma (16.000 euros), de Figueres (6.000 euros), de Martorell (8.000 euros) i de Girona (7.000 euros).
Quant a la formulació de comptes anuals de l’exercici de 2025, Lleixà va explicar que Aigües de Tortosa ha tancat amb un resultat negatiu de 135.000 euros. L’alcaldessa ha recordat que al març de 2025 va haver-hi un increment de 75.000 euros del cànon de l’aigua, i que l’increment del 3,5% de les tarifes no es va aplicar fins a l’octubre de 2025. “Al 2026, es pot revertir el resultat i esperem tancar en positiu, ja que també s’haurà iniciat la renovació del parc de telelectura i les actuacions de millora de la xarxa“, ha assenyalat.
Finalment, a proposta de l’alcaldessa, el consell d’administració va aprovar per unanimitat una mesura per apropar a la ciutadania el servei presencial d’atenció al client del servei d’Aigües de Tortosa. En breu s’oferirà el servei d’atenció al client, durant dos dies a la setmana i amb cita prèvia, a la planta baixa de l’Ajuntament de Tortosa.


