HomePolíticaAlbert Salvadó: “El Pla alternatiu del govern espanyol amb el tall ferroviari...

Albert Salvadó: “El Pla alternatiu del govern espanyol amb el tall ferroviari no ofereix la qualitat de servei que mereix la ciutadania”

La Comissió de Territori i Habitatge del Parlament aprova una Proposta de resolució d’Esquerra que demana millorar la connectivitat dels serveis ferroviaris de les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona amb Barcelona, arran de les obres de Roda de Berà; i reprova el Pla alternatiu del govern espanyol.

El diputat Albert Salvadó Fernandez, ha demanat “treballar per un model ferroviari integral, fiable, digne i sostenible, perquè és un aspecte d’equitat, d’equilibri territorial i de vertebració de país”. Fet que ha contrastat amb el model ferroviari de l’Estat, que ha qualificat “d’escàndol”, tot lamentant l’afectació que estan patint els usuaris del Penedès, Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre.

Salvadó ha denunciat que a “les Terres de l’Ebre hi ha només un Avant i cap aturada d’Euromed”, a la vegada que reclamava, que els trens de la demarcació de Tarragona surtin a l’hora; que els intervals d’intercanvi entre tren i autobús estiguin el màxim optimitzats possibles, amb un bon dimensionament del número de vagons de tren i d’autobusos; que els usuaris estiguin informats en tot moment, i que s’incorporin totes les bonificacions pels usuaris tant del Camp de Tarragona com de les Terres de l’Ebre, i, que aquí, hi hagi més aturades d’Avant i Euromed.

A més, ha demanat treballar “la integració tarifària amb una Autoritat Territorial de Mobilitat que impliqui a tot el país, també a les Terres de l’Ebre”, intentar millorar la connectivitat cap al Sud des de Sant Vicenç de Calders, així com, augmentar la capacitat d’aparcament d’aquesta estació.

Per al diputat Albert Salvadó, el Pla alternatiu del govern espanyol per afrontar el tall ferroviari, no està, ni de lluny, a l’alçada dels estàndards de qualitat de servei que es mereix, al segle XXI, la ciutadania. És un Pla insuficient que centrifuga usuaris de tren cap a una AP-7 col·lapsada de camions.

Esquerra Republicana no ha acceptat les esmenes presentades pel PSC, perquè davant els perjudicis als usuaris del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre cal mantenir el nivell d’exigència cap al govern espanyol. “En algun moment semblava més que parlés amb el govern de l’Estat, que no pas amb el PSC”, ha etzibat Albert Salvadó als diputats socialistes; abans de demanar-los que “defensin els interessos dels usuaris del territori, i no tant, els del govern espanyol”.

La Proposta de resolució que ha estat aprovada de manera majoritària denuncia la falta de planificació i improvisació per part dels gestors ferroviaris Renfe i Adif, i la insuficiència del Pla alternatiu dissenyat durant el tall ferroviari, que desconnecta les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona de Barcelona. A més, s’insta el govern espanyol a ampliar l’abast de les mesures actuals, d’acord amb les propostes dels ajuntaments de la demarcació, dels sindicats i els usuaris representats per les diferents plataformes territorials. També es demana al govern espanyol l’establiment de mesures compensatòries per als usuaris, i que assumeixi el cost addicional que pugui suposar el reforç dels autobusos de la xarxa gestionada per la Generalitat de Catalunya. I, per acabar, es reclama crear una comissió, amb la presència de totes les parts implicades, per fer el seguiment de l’evolució del Pla alternatiu de transport i facilitar la presa de decisions consensuades davant les incidències sobrevingudes que puguin aparèixer durant l’aplicació del Pla.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies