Catalunya va tancar el mes de desembre amb 136.142 matriculacions de turismes, un 11,8% més respecte a l’any anterior. Segons dades d’Anfac, el mercat català va concentrar l’11,9% del total estatal, consolidant-se com el segon territori amb més volum de vendes després de Madrid (42,9%). Així mateix, es van vendre 33.309 models electrificats, el que representa un augment del 77,52% d’un any per l’altre i una quota del 13,56% en el conjunt de l’Estat. En aquest segment Catalunya també es va situar com la segona comunitat amb més volum per darrere de Madrid (41,55%). Al desembre, Catalunya va registrar 12.202 turismes matriculats (-0,8%), mentre que les matriculacions d’electrificats van créixer un 47,9% interanual, fins a les 3.351 unitats.
Els híbrids no endollables també van mantenir un pes rellevant al mercat català, amb 58.799 matriculacions acumulades durant l’any, un 18,1% més que el 2024 i prop del 12% del total estatal.
Pel que fa als vehicles de gas, Catalunya va registrar 7.669 unitats el 2025, un augment del 67,7% interanual, amb una quota del 12,7% del mercat estatal.
En global, el comportament del mercat català va ser lleugerament inferior al del conjunt de l’Estat, que el 2025 va assolir 1.148.650 turismes venuts, un increment del 12,9% interanual.
Electrificats al conjunt de l’Estat
Segons dades d’àmbit estatal, els turismes electrificats van representar el 66,8% del total, passant d’una quota del 63% al gener al 72,1% al desembre. Per contra, la dinàmica anual va afectar a la inversa als vehicles de gasolina (27,7%) i dièsel (55%), ja que durant els últims mesos de l’any van anar perdent força.
Per segments, els SUV van continuar liderant les matriculacions, amb un predomini dels SUV mitjans, que van representar el 37,4% del total i van registrar un augment interanual del 22,9%. El llistat situa en segona i tercera posició els cotxes anomenats utilitaris i els SUV petits, que van copar una quota del 19,4% i del 19,1%, respectivament.
Marques i models
Pel que fa a les marques i models, firmes com Toyota, Renault i Volkswagen continuen entre les més presents al parc automobilístic, amb models com el Dacia Sandero, el Renault Clio o MG ZS com a líders de vendes durant l’any.
Seat es va posicionar en la cinquena posició de marques més venudes, amb el Seat Ibiza com a cotxe insígnia.


