HomePolíticaCentenars de persones clamen a Tortosa per la independència i la retirada...

Centenars de persones clamen a Tortosa per la independència i la retirada del monument

Centenars de persones van desfilar este dijous, amb motiu de la Diada de Catalunya, entre la plaça Gerard Vergés i la confluència entre l’avinguda de Catalunya i el passeig de l’Ebre, al barri tortosí de Ferreries. Este punt final de la marxa independentista, convocada per l’ANC, l’AMI i la Intersindical, entre altres, no va ser escollit a l’atzar, sinó que es va triar per a enfrontar els manifestants amb el monument franquista del riu, que s’alça just davant d’on va acabar la manifestació i la retirada del qual està pendent d’una resolució judicial. Un monument encara amb referències explícites a un règim que va intentar sense èxit esborrar la identitat catalana.

Amb més motius que mai per a la independència” va ser el lema d’una de les tres manifestacions sobiranistes convocades al país —juntament amb Barcelona i Girona— i que van acabar amb la lectura d’un manifest unitari que denuncia que l’Estat espanyol manté una estratègia d’ofec polític, cultural i econòmic contra Catalunya: des de la minorització del català fins a l’espoli fiscal, passant per la repressió judicial, la catalanofòbia i l’espionatge. El manifest també retreu als partits independentistes haver renunciat al mandat de l’1 d’Octubre, l’esperit del qual vol reprendre, i subratlla que la independència només serà possible amb la mobilització de masses, l’acció directa no violenta i la desobediència civil com a camí per a forçar l’Estat a reconèixer la voluntat popular.

També es va llegir un manifest territorial contra els greuges que el moviment creu que patixen les Terres de l’Ebre, entre els quals hi ha el despoblament o l’espoliació de recursos com l’aigua. La solució a tot, per als manifestants, passa per la independència de Catalunya.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies