HomeEconomiaEl govern de Mas de Barberans presenta un pressupost municipal rècord amb...

El govern de Mas de Barberans presenta un pressupost municipal rècord amb 1,7 milions d’euros

El govern municipal de l’Ajuntament del Mas de Barberans ha portat a aprovació inicial un pressupost municipal per a l’any 2025 de 1.744,947 € que és record històric, el més alt mai aprovat al municipi. Representa un increment de més de 700.000 € respecte al 2024, l’anterior i primer de la legislatura d’aquest govern; i que dobla, el que va haver-hi l’any 2023, el qual llavors va ser de 884.000 €.

L’alcaldessa Daniela Lleixa i Lleixà ha destacat la gran quantitat d’inversions que incorpora el pressupost, i que permet fer un salt molt important en la millora de serveis i instal·lacions municipals. “Invertirem 810.000 €, i, d’aquests, una part important, 413.000 € són per a la canalització del pou, el qual feia vint anys que estava oblidat esperant una actuació d’aprofitament. El nostre equip de govern a més de fer-ne el projecte, el canalitzarem i connectarem amb el Dipòsit de l’aigua municipal i evitarem que ens quedem sense abastiment d’aigua, com ens ha passat alguna vegada”. En aquest sentit, també es farà una inversió per modernitzar tots els comptadors d’aigua del poble, que a més de millorar la seva eficiència, permetrà fer un control i lectura telemàtica.

Altres inversions destacades, incloses en el pressupost, són les que destinaran a refer camins rurals municipals, alguns molt malmesos pels aiguats de 2023; així com la compra de sòl rústic per fer un aparcament municipal que ajudi a descongestionar la saturació d’aparcament que pateix el nucli urbà.

També es preveu la compra de tres habitatges que a més de millorar la viabilitat, obrint un carrer que no tenia sortida i, a la vegada, creant nova zona de vianants, permetran que algun sigui, en un futur, rehabilitat i reformat, per transformar-lo en habitatge social destinat a joves.

Una altra inversió del tot necessària és la construcció d’un magatzem municipal per ubicar-hi tot el material i estris de la Brigada, alliberant així, diferents espais municipals que es podran destinar a altres usos. I, finalment, es farà una inversió molt important (164.000 €) en l‘aïllament, rehabilitació i millora de l’eficiència energètica i climatització del pis superior del Centre Cívic.

Lleixà, ha afirmat, que aquest increment rècord del pressupost i les inversions “no hauria estat possible sense el treball de tot l’equip de govern per dissenyar i presentar bons projectes que han rebut el suport de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Tarragona”.

Volem fer del Mas de Barberans el millor poble on viure, i si volem optar a les diferents subvencions cal que tinguem projectes sòlids, viables i ben fets. I així és com continuarem treballant per fer avançar el Mas”. Ha reblat Lleixà, tot recordant que, a més, que es rebaixarà l’Impost als vehicles de l’1,65 a l’1,5.

El pressupost inicial es va sotmetre a votació al Ple de l’11 de desembre i es va aprovar amb el vot favorable del grup d’Esquerra Republicana i l’abstenció de Tots pel Mas.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies