CaixaBank ha entregat un total de 300 regals a nens en risc de vulnerabilitat de les comarques del Tarragonès, el Baix i l’Alt Camp, el Baix Penedès, El Montsià i el Baix Ebre, en el marc de ‘L’Arbre dels Somnis’, un programa impulsat per l’entitat financera gràcies al qual els infants reben per Nadal exactament el regal que han demanat en les seves cartes.
Gràcies a les oficines de CaixaBank que participen en aquest programa en diversos municipis del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, ’L’Arbre dels Somnis’ ha arribat a aquestes comarques a través de diverses entitats socials, incloses les seves delegacions, i empreses col·laboradores, com Casal l’Amic i Creu Roja a Tarragona, Crae Reus i Fundació Bara i Cortiella de l’Alt Camp, Actua al Baix Penedès, Creu Roja Amposta i Càritas Amposta al Montsià, Càritas a Cambrils i Salou i Esplai Blanquerna i Creu Roja Tortosa al Baix Ebre.
Javi Bergues, representant de la Fundació Bara i Cortiella de Reus, explica “la necessitat de poder celebrar el Nadal per tots els infants en igualtat d’oportunitats i recalca que d’això tracta el Projecte de l’Arbre del Somnis”, i posa ènfasi en que “aquest regal, és el regal”, i que els infants han estat molt contents, un any més.
La iniciativa solidària ha tancat la seva sisena edició amb un gran èxit de participació gràcies a clients i empleats de l’entitat, que han fet possible que cap nen es quedi sense el seu regal aquest Nadal. En concret, més 6.800 infants d’arreu de Catalunya han estat beneficiaris d’aquest programa, i aquest any ha estat possible gràcies a les 737 sucursals de CaixaBank a 340 municipis, la participació de 68 entitats socials i 255 empreses d’arreu del territori.
Entre el 20 de novembre y el 15 de desembre, les oficines de CaixaBank van disposar de les cartes escrites per nenes i nens de fins a 12 anys que es troben en risc per diferents motius: famílies desestructurades, pobresa alimentària, trobar-se en centres residencials… Un 9% de les cartes provenien d’infants d’entre 1 i 3 anys, un 21%, entre 4 i 6 anys; un 33%, entre 7 i 9 anys; i un 36% entre 10 y 12 anys.
Col.laborar amb aquesta iniciativa ha estat molt senzill, ja que només calia ser client i apropar-se a una oficina de CaixaBank, on li era assignada una de les cartes escrites per un infant en la que es detallava el regal concret que més il.lusió li feia rebre aquest Nadal.
Un cop recollida la carta, els participants van tenir fins el 15 de desembre per fer arribar el seu regal a l’oficina, amb un límit màxim de 50 euros.
A partir d’aquesta data, CaixaBank i les més de 65 entitats socials amb les que col.labora en aquesta iniciativa a Catalunya, dugueren a terme la recollida i districubió dels regals, de manera que els infants han pogut fer realitat la seva il.lusió.
Per moltes famílies aquest ha estat l’únic regal que han rebut aquest Nadal els més petits de casa, gràcies a la cadena de solidaritat que es genera entre els clients de l’entitat.
Entitats socials i empreses implicades
‘L’Arbre dels Somnis’ és una iniciativa organitzada per CaixaBank que compta amb la col·laboració de 354 entitats socials, incloses les seves delegacions, vinculades a la lluita contra la pobresa i la vulnerabilitat infantil, així com amb més de 800 empreses.
Gràcies a les més de 3.000 oficines que participen en aquest programa en prop de 1.500 municipis, CaixaBank aconsegueix portar ‘L’Arbre dels Somnis’ a tota Espanya.
L’edició de 2023 és la sisena de ‘L’Arbre dels Somnis’ i s’han atès més de 29.200 cartes, fet que implica superar el rècord de beneficiaris de la iniciativa en la seva història. Des de la primera edició el 2018 de ‘L’Arbre dels Somnis’, CaixaBank ha aconseguit amb aquesta campanya ajudar a complir els més de 150.000 desitjos de nens en risc de pobresa i exclusió social.
Sobre la Acción Social de CaixaBank
CaixaBank és una entitat amb una vocació profundament social. L’entitat, referent en banca sostenible, manté una actitud de servei cap als seus clients i tota la societat en general. L’impuls d’iniciatives d’acció social i el foment del voluntariat són una forma de contribuir a donar resposta als reptes que demanda la societat, alhora que, a través de l’activitat financera, l’entitat ofereix serveis i solucions per a tota mena de persones.
L’estratègia d’Acció Social se centra a fomentar accions en col·laboració amb la Fundació “la Caixa”, així com altres aliances que s’impulsen de forma directa des de CaixaBank.
Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d’oficines de CaixaBank, la més gran d’Espanya, amb més de 3.600 oficines retail i presència a més 2.200 municipis de tot el país, pot donar suport a la Fundació “la Caixa” en la detecció de necessitats d’entitats socials locals.
L’actuació sostenible de CaixaBank ha estat reconeguda pels principals organismes internacionals. El Dow Jones Sustainability Index la situa entre els millors bancs mundials en termes de sostenibilitat. L’organització internacional CDP, per la seva banda, la considera com a empresa líder contra el canvi climàtic.