HomeCulturaÈxit rotund de la 7a edició del festival In-FCTA, que tanca una...

Èxit rotund de la 7a edició del festival In-FCTA, que tanca una setmana inoblidable de cinema i cultura a la Terra Alta

La 7a edició del Festival In-FCTA, l’esdeveniment anual de cinema de la Terra Alta, ha arribat al seu final després d’una setmana plena d’activitats i entreteniment. 3500 persones han participat activament en les diferents propostes que han marcat el transcurs del festival, consolidant així la seva creixent popularitat i èxit.

Durant aquesta setmana intensa, els assistents han tingut l’oportunitat de veure’s immersos en un món de cinema i cultura, amb projeccions de curtmetratges, tallers, taules rodones, vermutades, ioga i actuacions musicals, entre d’altres. Aquest ampli ventall d’activitats ha reflectit la diversitat del festival i ha assegurat una oferta enriquidora per a tothom.

Una de les novetats més rellevants d’aquesta edició ha estat l’homenatge al Festival de Cinema de Sitges, reconegut mundialment pel seu focus en el cinema fantàstic i de terror. Aquesta commemoració ha enriquit el festival i reforçat la seva singularitat, establint un nexe especial i connectant la Terra Alta amb l’atmosfera fantàstica del Festival de Sitges. Així doncs, la Zombie Walk, l’esdeveniment exclusiu d’aquesta edició, ha aportat originalitat i entreteniment, oferint als assistents una experiència única que va més enllà del cinema.

D’altra banda, el punt culminant d’aquesta edició ha estat la gala de lliurament de premis. En una edició en què els curts han destacat per la seva gran qualitat, amb dues de les propostes nominades als Goya, i amb un jurat de primera categoria integrat pels actors Carlos Cuevas, Laia Manzanares, Nausicaa Bonnín i Melani Olivares, aquesta cerimònia d’excel·lència ha donat el reconeixement merescut als curtmetratges destacats d’enguany, capturant la diversitat i el talent de la producció cinematogràfica independent. A més, aquest any s’ha incorporat una nova categoria: el Premi Talents, que ha posat el focus en els cineastes emergents de les escoles audiovisuals de Catalunya.

Els curtmetratges guanyadors d’aquesta edició han estat, per categories:

Secció Highland

  • LoFato al Millor Curt per Tu navidad, de Jordi Sallén
  • LoFato del Públic per La fada bondadosa, de Marc Rovira Gambín

Secció HighlandPro

  • LoFato al Millor Curt per La entrega, de Pedro Díaz
  • Menció d’honor per Chaval, de Jaime Olías
  • LoFato del Públic per La Cremallera, escrita per Paloma López i dirigida per Martín Cuervo
  • LoFato Millor Actor per Ramón Barea, per La Entrega
  • LoFato Millor Actriu per Laura Gómez, per Plastic Killer
  • LoFato Millor Direcció per Ivan Morales, per Sushi

Secció HighLand Mini

  • Premi In-FCTA Escoles per Lo tren, de l’escola Sant Blai

Secció Premi Talent

  • Primer premi per Per cada una, de Violetta Mariani
Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies