HomeSuccessosInvestiguen la presumpta comercialització il·lícita de monedes històriques d'alt valor

Investiguen la presumpta comercialització il·lícita de monedes històriques d’alt valor

La Guàrdia Civil de Tarragona, a través del Servei de Protecció de la Naturalesa de Tortosa (SEPRONA) ha dut a terme una actuació en el marc d’una recerca relacionada amb la presumpta comissió d’un delicte contra el Patrimoni Històric i espoli.

La recerca es va iniciar després de tenir coneixement de la venda de monedes històriques d’elevat valor patrimonial, a causa de la seva antiguitat i al material noble amb el qual estan encunyades, a través de diferents portals de compravenda electrònica.

Com a resultat de les labors de ciberpatrullatge i recerca desenvolupades durant un període de temps, els agents van aconseguir identificar possibles venedors, així com el presumpte mode d’obtenció de les monedes. Entre les peces ofertes es trobava un dinar d’or de l’època del Califat, amb més de 1.000 anys d’antiguitat; un denari de l’època de l’emperador romà Vitelio, de més de 2.000 anys; i un real de plata corresponent al regnat de Felip V.

Les monedes intervingudes van ser traslladades al Servei de Patrimoni Arqueològic i Paleontològic de la Direcció General del Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya, amb la finalitat que fossin analitzades i verificar la seva autenticitat. Amb data 03 de febrer aquest organisme va emetre informe confirmant l’autenticitat de les citades monedes, així com la seva antiguitat exacta i valoració econòmica i patrimonial.

A conseqüència d’aquests fets, s’ha procedit a la recerca de dues persones com a presumptes autores d’un delicte contra el Patrimoni Històric, i espoli. Les diligències instruïdes han estat lliurades al Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia d’Amposta i a l’adscripció permanent d’Amposta de la Fiscalia provincial de Medi Ambient de Tarragona.

La Guàrdia Civil recorda que la protecció i conservació del patrimoni històric i cultural és una responsabilitat compartida per tota la societat, sent obligació de tots evitar el seu espoli, comerç il·legal i destrucció, ja que es compon de béns irreemplaçables que formen part de la nostra història comuna.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies