La portaveu de Junts per Tortosa, Meritxell Roigé, ha denunciat avui en roda de premsa que el govern municipal format per Movem-PSC i ERC ha tornat a perdre una nova subvenció, “esta vegada, una subvenció que ells mateixos havien demanat”, ha remarcat. Roigé ha explicat que “es tracta d’un ajut de 240.000 euros de la Direcció General de Canvi Climàtic i Qualitat Ambiental, procedent dels Fons Next Generation, destinat a una actuació d’ombrejat natural i artificial als carrers del nucli antic” ha insistit. La subvenció va ser concedida el 30 de desembre de 2024.
“Per executar el projecte, el govern de Jordan i Lleixà havia d’aportar 60.000 euros addicionals, el 20% restant. Aportació que van sotmetre a un ple extraordinari per tal d’utilitzar el fons de contingència” ha reblat Roigé. “Ja vam advertir que este fons només s’ha d’utilitzar per qüestions realment sobrevingudes, no per tapar els continus imprevistos generats pel seu desgovern”, ha recordat la portaveu de Junts per Tortosa.
El 3 de març de 2025, la Generalitat va ingressar 119.999,57 euros com a primer pagament. “Tot i tenir els diners al compte, novament no van ser capaços de complir els terminis. És la marca de la casa”, ha lamentat la portaveu.
L’Ajuntament va demanar una pròrroga, que els va ser concedida, ampliant el termini d’execució fins al 30 d’octubre de 2025 i el de justificació fins al 14 de novembre de 2025. “I ni així. Igual que ha passat amb el Teatre Auditori Felip Pedrell, tampoc han estat capaços de fer esta actuació”, ha denunciat Roigé.
Segons ha denunciat el grup municipal, “la manca de gestió ha obligat l’Ajuntament a desistir de la subvenció, fet que comporta, el retorn dels 119.999,57 euros ja ingressats, i el pagament d’uns 5.000 euros en interessos per haver disposat dels fons sense utilitzar-los” ha dit Meritxell Roigé. “Per tant, no només Tortosa deixa d’ingressar 240.000 euros, sinó que, a més, ara haurem de pagar interessos a causa de la incompetència del govern tripartit”, ha subratllat Roigé.
La portaveu ha afirmat que este cas “és un exemple més, i ja en van molts, de la incapacitat de gestió, la desídia i la manca de treball d’un govern que ni tan sols és capaç de complir els projectes que ells mateixos planifiquen”. Segons Junts per Tortosa, “el govern només ha executat el 10% del pressupost d’inversions, ha perdut múltiples subvencions aconseguides i, a sobre, fa pagar als tortosins i tortosines els interessos de la seva mala gestió” ha puntualitzat.
Roigé també ha rebutjat les “excuses” que preveuen que el govern oferirà, com ara la inclusió d’esta actuació en la futura Llei de Barris. “La Llei de Barris, si és que arriba, finança el 60% de les actuacions, mentre que esta subvenció finançava el 80%. No poden pretendre justificar la seva deixadesa amb això”, ha afirmat.
La portaveu ha recordat que “este no és un cas aïllat“. “Hem perdut dues vegades la subvenció de 950.000 euros que hauria pogut destinar-se a altres projectes, hem perdut la subvenció per al clima del Teatre Auditori Felip Pedrell, de 104.000 euros, més els interessos, i ara perdem 240.000 euros més i tornem a pagar interessos”, ha afegit.
“Seguim perdent recursos i segueix perdent Tortosa. I, malauradament, veient com funciona este govern, continuarem perdent-ne encara més per culpa de la seva incompetència”, ha conclòs Roigé.


