El grup municipal de Junts per Tortosa tornarà a portar al ple del proper dilluns una moció que reclama, de nou, l’ampliació de la plantilla de la Policia Local. La portaveu de Junts per Tortosa, Meritxell Roigé, ha explicat que la reducció horària a 35 hores des d’este 2025 i les places vacants que hi ha pendent de cobrir fa que a Tortosa hi hagi 9 agents de Policia Local menys al carrer. “La sensació d’inseguretat i incivisme és creixent a Tortosa i als cinc pobles i cal combatre-la. A principis d’any, el govern tripartit va votar a favor de la nostra moció per ampliar la plantilla de la Policia Local però encara no han fet res”, ha afegit.
Roigé ha recordat que al pressupost del 2025 hi ha 63 places de policia dotades però actualment hi ha 57 efectius. A això s’hi afegeix la reducció de jornada laboral a 35 hores, que equival a perdre 4 agents més al carrer. “Tortosa té avui 9 agents menys al carrer i 5 vacants es podrien cobrir ràpidament, com ja vam demanar-li a principis d’any. Una situació a la que cal sumar les baixes i permisos dels agents, que si bé s’intenten suplir en hores extraordinàries, sovint no acaben sent suficients”, ha manifestat Roigé.
Davant de la inacció del govern municipal, Junts per Tortosa insisteix en “l’ampliació de la plantilla de la Policial Local per dotar-la de més recursos humans per fer front a l’increment d’incivisme, de baralles i robatoris que són motiu de nombroses queixes veïnals davant dels incidents viscuts no només al centre històric, sinó també altres barris com el Temple, Ferreries o Sant Llàtzer” reblaven.
Roigé ha recordat que “en els darrers mandats des dels governs de Junts per Tortosa s’ha considerat una prioritat tenir un cos de Policia Local fort i amb els recursos humans i materials necessaris per fer front a les necessitats de la ciutadania. Durant els governs anteriors, es va ampliar progressivament la plantilla, dotant-la de recursos per fer front a les necessitats que es plantejaven a la ciutat de Tortosa i als cinc pobles del municipi. Es van incorporar els drons als recursos materials de la Policia, vehicles elèctrics a la flota policial, i l’any 2022 per tal de fer front a nous reptes i incrementar la seguretat es va decidir crear el Grup d’Emergències, Reforç i Proximitat (GREP), unitat integrada per 10 agents, dedicada a donar suport a la policia de proximitat i que permet enfrontar-se a diferents situacions de forma més segura, sobretot en les conductes incíviques i contra l’increment conjuntural de petits delictes” argumentava.
Amb tot, si ja en els darrers mesos Tortosa estava patint un increment de robatoris, baralles al carrer i problemes de convivència, este estiu les situacions d’incivisme i inseguretat s’han incrementat exponencialment. “Hi ha un evident malestar entre la ciutadania que provoca un augment de la sensació d’inseguretat als carrers del municipi. Cada dia més i més ciutadans ens fan arribar que no se senten segurs”, ha manifestat Roigé.
De fet, en les darreres setmanes s’han intensificat les baralles i agressions en diferents barris de la ciutat, no només al centre històric. “Estos fets preocupen no només a la població, sinó també als cossos de seguretat que disposen de recursos limitats per garantir una cobertura adequada i eficaç”, ha afegit la portaveu.
“A tot això, cal sumar-hi les nombroses queixes veïnals pels sorolls, les concentracions a places i carrers, i altres actituds incíviques que alteren la convivència” denunciaven. És per això que Junts per Tortosa demana també a la moció que s’intensifiqui l’aplicació de l’Ordenança pel bon ús de la via pública. “Tenim l’eina per preservar la convivència i el civisme però ens calen efectius suficients per garantir-ne l’aplicació i fer complir les regles de convivència a tothom”, ha manifestat Roigé.
En este sentit, la moció de Junts per Tortosa demana “que es convoquin de manera immediata almenys les cinc places vacants d’agents de la Policia Local, que estan pressupostades; i que s’amplie el Grup de Reforç d’Emergències i Proximitat (GREP), creat al setembre del 2022, d’acord amb els criteris de la Prefectura” deien.
Així mateix, la moció també insta el govern de l’Estat a eliminar la taxa de reposició per tal que els ajuntaments no vegin limitada l’ampliació de les seues plantilles, fet que permetria crear noves places de Policia Local. De fet, en la proposta, Junts per Tortosa també “demana al govern municipal que inclogui l’ampliació de la plantilla de la Policia Local al pressupost del 2026; així com que s’apliqui de forma efectiva l’Ordenança reguladora pel bon ús de la via pública, intensificant les actuacions contra els sorolls nocturns, les conductes incíviques, i les molèsties que pertorben el descans i la tranquil·litat veïnal” comentaven.
La moció també insta el govern a demanar formalment al Departament d’Interior a incrementar la dotació d’agents dels Mossos d’Esquadra que cobreixen Tortosa i els cinc pobles.