Dotze dotacions terrestres dels Bombers de la Generalitat de Catalunya i dos helicòpters bombarders es van haver d’activar durant la tarde de dilluns per un incendi que cremava a la zona del Coll de l’Alba a Tortosa. L’avís es va donar per diverses trucades al 112 quan feien falta dos minuts per arribar a les sis de la tarde.
Segons apuntaven fonts dels Bombers a través de les xarxes socials del cos, es tractaria d’un llamp que va caure prop d’una torre d’alta tensió, el que va provocar l’inici de l’incendi. Passats uns minuts de les 22 hores de la nit, l’incendi es va donar per controlat.
La tempesta elèctrica que va caure dilluns la tarde sobre la capital del Baix Ebre, va provocar, a més, que la caiguda d’este llamp provoqués el tall de subministrament elèctric a gairebé 30.000 usuaris de Tortosa que es van quedar sense llum durant una estona, segons apunta Endesa. La incidència es va allargar durant vint-i-tres minuts.
Paral·lelament, els Bombers de la Generalitat de Catalunya, també van haver d’intervenir en un incendi prop de la C-12 a Tortosa, que va cremar 12 metres quadrats de vegetació.