La Ribera d’Ebre dobla les seves freqüències a Reus i Tarragona. De les quatre freqüències actuals, que unixen Móra d’Ebre amb les capitals del Baix Camp i el Tarragonès, es passarà ara a les vuit. A més, els viatges són directes, sense aturar-se a cap estació intermèdia, i permetran estalviar uns quinze minuts el trajecte actual. El nou servei, que ha posat en marxa la Generalitat, se suprimirà, però, si no es detecta un mínim d’usuaris.
La directora general de Transports i Mobilitat, Mercè Rius, ha presentat els quatre nous serveis des de Móra d’Ebre i ha destacat “el salt potencial” que suposa per a tota la comarca de la Ribera d’Ebre quant a mobilitat i connexió amb el Camp de Tarragona.
A més, en període lectiu, la millora consistix a afegir dos noves expedicions d’anada i de tornada que permeten un increment notable de possibilitats de desplaçament al matí cap a Reus i Tarragona, fet que permet omplir el buit de vuit hores sense servei. La presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, Gemma Carim, ha destacat que “és una gran millora” per als habitants de la comarca, i ha destacat les facilitats que suposa per als estudiants, que “es poden desplaçar en bus fins als centres educatius de Reus i Tarragona”.
El delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó, ha destacat també la millora que suposarà per al vessant nord de les comarques ebrenques. Tot i això, ha advertit que “es tracta d’un pla pilot” i, per tant, “el servei es podrà ampliar si hi ha demanda”, però també advertix que “si no hi ha usuaris, s’haurà de tirar enrere”.
El preu del viatge entre Móra d’Ebre fins a Reus és de 4,05 euros i de 5,35 euros fins a Tarragona. La posada en marxa de les noves freqüències s’ha decidit d’acord amb l’enquesta de mobilitat quotidiana que es va fer el 2019, a iniciativa de la Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre.
La Pobla de Massaluca recupera una freqüència
Renfe ha restablert el conegut tren ‘Lo Caspolino’, tal com funcionava des d’abans de l’estat d’alarma. El conegut tren que unia Casp amb Barcelona havia dixat de circular per les estacions considerades aragoneses i, entre estes, hi ha l’estació ferroviària de la Pobla de Massaluca i Faió, tot i que es troba dins el terme municipal de la Pobla. Així, el tren començava i acabava el seu servei des de Riba-roja d’Ebre sense aturar-se a la Pobla de Massaluca ni les altres estacions, fins a Casp.
Ara, la Pobla de Massaluca recupera la freqüència de les 7.38 h, en direcció a Barcelona, amb trajecte de tornada per la tarda i que s’atura a l’estació terraltina a les 20.35 h. En declaracions a Canal Terres de l’Ebre, l’alcalde de la Pobla de Massaluca, Antoni Ferré, ha destacat que “tornar a tenir el servei possibilita que la gent es desplace pel matí a Tarragona o Barcelona, i que torne per la tarda”. “Dona servei a estudiants, que poden marxar ara el dilluns, i també a molta gent gran, que va visitar-se al metge a les ciutats”, afegix Ferré.
Renfe ha reestablert el servei després d’un acord amb el govern d’Aragó, que assumirà el cost del servei. Tot i això, des de la Pobla de Massaluca ja han anunciat que demanaran a la Generalitat la integració de la via a l’R-15 i que deixe de ser considerada un tram de línia aragonesa.