HomeEconomiaLa priorització del transport públic de mercaderies podria afavorir el Catalunya Sud

La priorització del transport públic de mercaderies podria afavorir el Catalunya Sud

El pagament per ús serà substituït per l’entrada en vigor d’una llei de Mobilitat Sostenible “per a millorar la planificació, coordinació i eficiència de les polítiques de transport públic i donar suport a la digitalització del transport”. Això implica “mesures específiques per a promoure el transport ferroviari de mercaderies, per a reduir les emissions del transport terrestre”, assenyala l’esborrany d’addenda al Pla de racionalització enviat per Madrid a l’executiu comunitari, recollit pel diari El País.

Se citen tres mesures concretes: un programa de desenvolupament d’autopistes ferroviàries en aquells corredors en què resulte viable i existisca un interès empresarial; la bonificació dels cànons ferroviaris per als tràfics de mercaderies durant un període mínim de cinc anys, i un programa d’incentius per al canvi modal de la carretera al ferrocarril.

Tot plegat, admeten fonts oficials de la Delegació del Govern a les Terres de l’Ebre, pot afavorir l’aposta històrica de la Generalitat pel polígon Catalunya Sud a partir de l’aterratge de la multinacional Kronospan, que ja ha aprovat una segona línia de producció que requerix la connexió ferroviària amb la factoria per a exportar taulers OSB cap a Europa.

La clau de tot plegat és un ramal ferroviari de connexió amb el corredor del Mediterrani, i la Generalitat ja està treballant amb l’Administrador Estatal d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) per a licitar l’estudi informatiu de la nova infraestructura.

Fonts oficials del Govern a l’Ebre expliquen que l’objectiu no és tant facilitar l’exportació per ferrocarril a través de la col·lapsada frontera del Pertús, com garantir bones connexions amb els ports de Tarragona i Barcelona, on l’activitat exportadora i importadora és ingent.

La Generalitat serà l’administració que tramite tot el projecte de construcció del nou ramal, si bé després serà l’Adif el que haja de gestionar l’operació a través del corredor mediterrani.

A més a més, Kronospan generarà un clúster de la fusta i l’acceleració del Catalunya Sud pot atraure altres empreses, així que tot plegat pot aportar la massa crítica necessària per a implantar al Catalunya Sud una veritable estació intermodal de mercaderies.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies