La tecnologia estarà enguany també present a la Fira de Mostres amb la incorporació del VAG Experience al programa. L’esdeveniment tecnològic comptarà, com és habitual, amb tallers, conferències i mostres.
La 5a edició del VAG arriba amb més activitats gràcies a estar sota els paraigües de la Fira i amb l’objectiu d’atreure més públic jove, “que a vegades costa que vinga a la Fira. Ara és l’oportunitat de vindre i de gaudir també del VAG en totes les experiències i tallers i tot el que hem preparat, que són moltíssimes”, apunta la codirectora del VAG, Sandra Mora, afegint que el VAG seguix també l’esperit de la proposta apropant a la ciutadania projectes empresarials tecnològics.
Entre les principals propostes de la programació hi ha l’exposició anual que enguany té un component de nostàlgia recordant els videojocs dels anys 80. “Hem volgut donar-li la volta a l’exposició amb una recreació d’habitació dels vuitanta en un ordinador del 1980. Després també tenim una exposició d’ordinadors antics a càrrec de l’Associació de Retrousuaris de Tortosa, està molt bé que els més menuts també puguen veure més enllà de l’ordinador modern que tenim ara que és tan lleuger i tan ràpid i conèixer d’on venien abans”, explica Mora.
Enguany el VAG se celebrarà a les pistes annexes de la zona esportiva. Un dels punts més destacats del programa ha sigut la participació d’un dels esdeveniments més grans mundialment pel que fa a la tecnologia, el Mobile World Capital, que portarà fins a Amposta 5 experiències innovadores. La codirectora celebra que una proposta tan reconeguda s’haja fixat en el VAG i apunta que tot plegat és una mostra més que és possible descentralitzar les propostes socials i, sobretot, les tecnològiques.
L’únic esdeveniment del VAG que es farà fora de la Fira de Mostres és el concert audiovisual, que es trasllada al dia 14 de desembre a l’auditori de la Lira Ampostina.
Programa
Dijous 5 de desembre
12.45 h Espai Conferències: Taula redona sobre el projecte Terres de l’Ebre, a càrrec de Suara Cooperativa. Discussió sobre projectes d’atenció a les persones, destacant el paper de la tecnologia i la innovació social a la regió.
17.00 h Espai Tallers: “BattleBots: Construcció de robots de batalla”. Impartix: Luna Amposta. Dissenya i construïx un robot amb radiocontrol per a competir en ring.
18.00 h Espai Conferències: “Els zombies millor que la depressió: Com integrar Realitat Virtual a l’empresa”, a càrrec d’Expacia.
19.00 h Espai Conferències: “Baix Ebre Virtual 360: Descobreix el futur del turisme al Baix Ebre”, a càrrec del Consell Comarcal del Baix Ebre
Divendres 6 de desembre
11.00 h Espai Tallers: “Inicia’t en el món del streaming!” Impartix: Susana Pérez Alonso
12.00 h Espai Conferències: “Famílies connectades: Com gestionar videojocs i pantalles a casa”. Impartix: Goog Game Generation.
16.00 h Espai Tallers: “Crea la mascota del VAG!” Impartix: Hernán en H.
17.00 h Espai Conferències: “Soft Skills i videojocs: Juga a ser millor”. Impartix: Good Game Generation.
18.00 h Espai Conferències: “La creació de contingut: Un camí per a recórrer”. Impartix: Susana Pérez Alonso (Simmer Valenciana)
Dissabte 7 de desembre
11.00 h Espai Tallers: “Inicia’t en el món del streaming!” Impartix: Susana Pérez Alonso (Simmer Valenciana).
12.30 h Espai Tallers: “Caixa robotitzada!” Impartix: Orion
16.00 h Espai Tallers: “Crea el teu propi món fantàstic!” Impartix: Alba Ramos
17.00 h Espai Tallers: “Entrena les habilitats del futur amb videojocs!” Impartix: Good Game Generation
Diumenge 8 de desembre
11.00h Espai Tallers: “Crea el teu pin Vag Kids!” Impartix: Fab Lab TE amb Jordi Giner
12.30 h Espai tallers: “Crea amb bolígrafs 3D!” Impartix: Joves formats al Fab Lab Terres de l’Ebre
16.30 h Espai tallers: “Iaios Gamers”. Impartix: Sandra Mora (VAG)
17.00 h Espai Conferències: “Internet of things (IaT). Connectant el Present amb el Futur de l’Educació i la Tecnologia”. Impartix: Innova Didàctic
Dissabte 14 de desembre
20.00h Espai Tallers: Concert audiovisual L’últim batec: la lluita per la Terra. Lloc: La Lira Ampostina. Un espectacle immerisu que combina música, tecnologia i consciència ambiental. Per a descobrir una història èpica ambientada a les Terres de l’Ebre. Una experiència única per a reflexionar sobre el canvi climàtic i la sostenibilitat, amb recaptació solidària per als afectats de la DANA