HomeUrbanismeL’Ajuntament de Freginals ampliarà el cementiri municipal amb 24 nínxols i 15...

L’Ajuntament de Freginals ampliarà el cementiri municipal amb 24 nínxols i 15 columbaris

L’Ajuntament de Freginals ha anunciat l’ampliació de la infraestructura del Cementiri Municipal amb la construcció de 24 nínxols i 15 columbaris, d’acord amb el que estableix l’Article 45 del Decret 297/1997, de 25 de novembre, sobre el Reglament de Policia Sanitària Mortuòria. L’anunci ha estat fet per l’alcaldessa Neus Franch.

Els nous nínxols se situaran al fons del cementiri, a la dreta del recinte i adossats als existents, mentre que els columbaris s’ubicaran al fons, a l’esquerra dels actuals. Els nínxols estaran formats per tres nivells i tindran unes dimensions aproximades de 106×85×267 cm, complint totes les mesures higièniques vigents. Els columbaris, també prefabricats, tindran unes mides de 52×52×75 cm.

El projecte inclou la ventilació i evacuació de líquids i gasos, tal com requereix la normativa, i haurà de complir el Decret 161/2002 i l’Article 28 relatiu a mesures constructives. Tots els sistemes prefabricats hauran d’estar homologats pel Ministeri de Sanitat i Consum.

A més, es construirà un nou paviment de formigó desactivat per donar continuïtat al ja existent i facilitar l’accés a la nova zona. També es renovarà la impermeabilització de la coberta dels nínxols actuals amb una membrana rígida monocoponent, després del repicat i neteja del revestiment antic; es rejuntaran les juntes amb morter i es reposaran les peces trencades del frontó.

El projecte també contempla millores en el drenatge: s’instal·larà una canal de recollida al fons del cementiri i es col·locaran 5 nous embornals, connectats a la nova canal, per millorar l’evacuació de les aigües pluvials.

Pressupost i finançament

La inversió total del projecte és de 83.161,03 €, finançada amb una subvenció del 90% d’ImpulsDipta i un 10% aportat per l’Ajuntament de Freginals.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies