L’Ajuntament de Móra d’Ebre ha implementat millores en la gestió de la zona blava del municipi amb la incorporació de la plataforma Mot-aparcar, una aplicació de pagament i gestió d’aparcaments que ja funciona en nombroses poblacions de Catalunya.
A partir d’ara, els parquímetres municipals estaran integrats en aquest sistema, permetent als usuaris gestionar el tiquet d’aparcament de manera més senzilla i des del seu telèfon mòbil, a través de l’appMot-aparcar. D’aquesta manera, el consistori fa un pas endavant en la modernització dels serveis públics apostant per eines digitals que faciliten el dia a dia de la ciutadania i millorant l’actual sistema.
L’alcalde de Móra d’Ebre, Rubén Biarnés, ha subratllat que “l’App Mot-aparcar permet fer servir el mateix sistema en molts altres municipis catalans, la qual cosa aporta més comoditat i coherència a l’hora d’estacionar a tot el territori”. Amb aquesta millora, ha explicat l’alcalde, “Móra d’Ebre se suma a la xarxa creixent de ciutats catalanes que aposten per la digitalització de la mobilitat urbana”, oferint un servei més pràctic, eficient i sostenible als seus residents i visitants.
El sistema Mot-aparcar és una aplicació mòbil gratuïta creada l’any 2016 per l’Ajuntament de Reus i actualment gestionada per la Diputació de Tarragona. És utilitzada a nombrosos municipis catalans com Reus, Tarragona, Cambrils, Salou, Vila-seca, Montblanc, Valls i Girona, i compta amb més de 380.000 usuaris registrats, dels quals un 40% la fan servir a diferents municipis.
Mot-aparcar permet gestionar el pagament dels aparcaments regulats de superfície de manera digital a través del telèfon mòbil, evitant la necessitat de desplaçar-se al parquímetre ni de posar tiquets de paper al vehicle. La seva funcionalitat principal és l’estacionament mitjançant tiquets digitals que es poden iniciar i finalitzar des de l’aplicació, que geolocalitza la ubicació i localitza la tarifa corresponent.
L’app també notifica als usuaris abans que s’excedeixi el temps màxim d’aparcament i permet consultar els consum mensuals o enviar rebuts per correu electrònic. Entre altres funcions, ofereix la possibilitat d’estacionar diferents vehicles amb un mateix compte i permet, en alguns municipis, obtenir un nou tiquet encara que s’excedeixi el temps permès.
A més, a través de la gestió centralitzada per la Diputació, l’app està en constant evolució per oferir també serveis complementaris de mobilitat, com recàrrega de vehicles elèctrics, pagament a pàrquings públics o informació sobre transport públic, facilitant així una experiència unificada entre diverses poblacions catalanes.