HomeLlenguaL'Ajuntament de Tortosa s'adherirà al Pacte Nacional per la Llengua per garantir...

L’Ajuntament de Tortosa s’adherirà al Pacte Nacional per la Llengua per garantir el futur del català

El ple de l’Ajuntament de Tortosa aprovarà dilluns l’adhesió al Pacte Nacional per la Llengua, una moció amb el suport de tots els grups municipals, amb l’objectiu de garantir el futur del català com a llengua de cohesió, convivència i prosperitat. Així, l’Ajuntament se sumarà al full de ruta aprovat pel govern que va des d’ara fins al 2030 i que està consensuat amb partits, entitats i societat civil.

L’elaboració d’un pla municipal d’impuls del català, la creació d’una taula local per llengua, garantir que el personal de l’administració pública i el subcontractat tinguin el coneixement adequat del català, identificar els àmbits deficitaris i garantir la inclusió de les clàusules lingüístiques en la contractació administrativa són alguns dels punts de la moció. “És un pacte que pretén garantir el dret de tothom a viure plenament en català i assegurar la vitalitat de la llengua en una societat diversa, moderna i oberta al món“, ha explicat l’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, que ahir juntament amb la primera tinent d’alcaldia, Mar Lleixà, va informar dels temes que es tractaran en el plenari.

Un altre dels punts de l’ordre del dia del ple és l’aprovació definitiva la cessió per part de l’Ajuntament a l’EMD de Bítem del Mas de Bisbe, per a destinar-lo a la realització d’activitats socioculturals. El Mas del Bisbe és un element patrimonial d’alt valor que conté diverses edificacions singulars, com una capella romànica o una sala capitular, i compta amb una subvenció de la Diputació de Tarragona per la seua restauració.

El ple d’octubre també debatrà una modificació pressupostària per un import de 312.892 euros que es destinarà principalment al pagament d’hores extraordinàries efectuades per la Policia Local (135.000 euros) i la brigada municipal (5.000 euros). Una modificació que permetrà atendre les hores extraordinàries realitzades per Policia Local i brigada fins a final d’any. També es preveu destinar 20.000 euros per reparacions en escoles en el marc del pla de manteniment de centres educatius i 13.000 euros per la realització dels Miquelets.

Finalment, el ple ordinari d’octubre debatrà una moció per la CUP de suport al poble palestí, condemna del genocidi i mesures de solidaritat municipal i una altra d’ERC de suport al model lingüístic educatiu de Catalunya i contra la sentència del TSJC que ha anul·lat bona part del decret del règim lingüístic del sistema educatiu que blindava la llengua catalana com a vehicular de l’escola.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies