HomeInfraestructuresL’obra del tercer carril de l’autopista entre Amposta i l’Hospitalet no es...

L’obra del tercer carril de l’autopista entre Amposta i l’Hospitalet no es podrà licitar fins ben entrat el 2026

El Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana ha adjudicat la redacció del projecte d’ampliació d’un tercer carril de l’autopista AP-7 entre l’Hospitalet de l’Infant i Amposta a les empreses Meta Engineering SA i Eptisa Servicios de Ingenieria SL, per un import de 3,4 milions d’euros amb IVA inclòs. Un import molt per sota del preu estimat de licitació, que superava els 4 milions amb impostos.

Segons un comunicat del ministeri, el projecte s’inclou en les actuacions de millora de l’autopista en termes d’accessibilitat, funcionalitat i seguretat després de l’alliberament dels peatges. Actualment, el tram ebrenc té subtrams sense via ràpida efectiva, ja que entre L’Ampolla i Calafat no es pot circular a més de 100 km/h, a conseqüència de les mesures acordades entre l’Estat i la Generalitat per a reduir la sinistralitat a la via. El tercer carril és la principal mesura d’este paquet, però serà més a llarg termini del que va arribar a preveure el ministeri a finals de l’any passat, quan el secretari general d’Infraestructures, el català Xavier Flores, augurava que es pogués licitar l’obra del tercer carril el 2025.

Atenent que la licitació de la redacció del projecte ha trigat gairebé cinc mesos a resoldre’s i que la duració del contracte és de 36 mesos, en cap cas els treballs podrien sortir a licitació abans del segon semestre del 2026. Segons el govern espanyol, les obres per al tram en què s’afegirà un carril, que té un total de 38,3 quilòmetres, ascendiran fins als 162 milions d’euros (amb IVA inclòs).

Concretament, el tram objecte de millora va des del punt d’encreuament de l’autopista amb l’autovia A-7 a l’Hospitalet de l’Infant -l’autovia no té ni un metre construït a les Terres de l’Ebre i és un projecte aparcat sine die- fins a la sortida d’Amposta. Tot i que la imminència de les eleccions de diumenge han retornat al debat el projecte encallat de l’A-7 per l’interior del Baix Ebre i el Montsià, Flores havia deixat clar que “cal concentrar tots els esforços” en el tercer carril i després, veure quin afecte alleugeridor té sobre el trànsit a l’autopista, abans de tornar a plantejar la necessitat de l’autovia.

O.M.J
O.M.J
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies