La situació hospitalària de les Terres de l’Ebre fa anys que no és la que pertocaria a la regió, encara que siga un territori poc poblat. Les administracions han assumit que això és així i en són una mostra els diferents anuncis fets durant els darrers 20 anys per a actualitzar els serveis hospitalaris, tant a través d’ampliacions de l’actual Verge de la Cinta com amb un complex hospitalari de nova construcció. Ara, les dos solucions conviuen a l’horitzó, encara que siga a distàncies molt diferents, i a la vegada s’ha anat guanyant l’agenda i enfocant objectius que no tenen per què esperar que el Verge de la Cinta estiga del tot ampliat o que hi haja en funcionament un hospital nou.
Un d’estos reptes era el d’aconseguir que el centre tortosí esdevingués un hospital universitari, i el Govern ja li ha donat el vistiplau en este sentit. Això garantix docència i recerca, cosa que pot atraure nous facultatius i millorar les capacitats assistencials de l’hospital de referència territorial.
Molt vinculat a este, un altre dels objectius és aconseguir que a Tortosa s’impartisquen estudis de Medicina, que puguen retroalimentar i complementar l’activitat universitària de l’hospital. Això no serà tan imminent, però si el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, que acostuma a ser prudent en les seues manifestacions, ha aventurat que els nous estudis podrien ser una realitat al campus ebrenc de la Universitat Rovira i Virgili en un parell d’anys, potser vol dir que, ara sí, estem a l’inici d’una cursa de fons reparadora.