Avui ha començat la campanya de dinamització del sector de comerç i serveis Bons Tortosa, que s’allargarà fins al 2 de novembre. L’Ajuntament torna a posar en marxa aquest 2025 la campanya amb l’objectiu de dinamitzar el comerç de proximitat amb un pressupost de 200.000 euros. L’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan; la regidora de Comerç, Sònia Rupérez; el gerent de la Cambra, Francesc Minguell i la presidenta de la Federació de Comerç i Serveis de Tortosa, Maria José Ferré, han donat avui el tret de sortida a la campanya en un dels prop de 200 establiments que s’han sumat a la campanya.
“Prop de dos-cents establiments ja s’han adherit a la campanya, que encara és oberta, per la qual cosa, animem comerços i serveis a afegir-se a aquesta iniciativa amb què pretenem afavorir el teixit comercial i de serveis de la ciutat i generar un impacte econòmic directe sobre el comerç de proximitat“, ha dit l’alcalde.
Concretament, la campanya consisteix en l’emissió de vals de descompte de 5 euros, uns vals que poden adquirir totes les persones majors de 18 anys, tant de Tortosa com de fora, amb un màxim de 3 bons de 5 euros i que es poden bescanviar als establiments adherits a la campanya. Així es pot bescanviar 1 bo per una compra mínima de 15 euros; 2 bons per una compra mínima de 30 euros o 3 bons per una compra mínima de 45 euros. Per descarregar-se els bons cal registrar-se a la web bons.tortosa.cat , una vegada descarregats tenen un termini de validesa de 7 dies. Durant la primera mitja hora s’han descarregat un total de 423 bons i s’han realitzat 8 compres.
Bons Tortosa es duu a terme amb la col·laboració de la Cambra de Comerç per poder implementar la campanya de manera eficient i eficaç, així com de la col·laboració de la Federació de Comerç. També la Cambra fa formació als establiments que participen en la campanya. En aquest sentit, el gerent de la Cambra ha destacat que la formació és obligatòria pels establiments adherits i que es continuaran fent sessions durant la setmana que ve.
En l’edició de 2024, la campanya Bons Tortosa va suposar una xifra de negoci per cada bo de 25,52 euros amb un total d’ingressos per les vendes als establiments de 840.817,40 euros.
Finalment, la presidenta de la Federació de Comerç i Serveis de Tortosa ha agraït la iniciativa de l’Ajuntament per organitzar aquesta campanya de suport al comerç i ha fet una crida als establiments a sumar-se a la campanya.