HomePolíticaVÍDEO · Barbero demanarà als ajuntaments de la Ribera d’Ebre que proposin...

VÍDEO · Barbero demanarà als ajuntaments de la Ribera d’Ebre que proposin terrenys aptes per acollir la futura base d’helicòpters

Representants d’Esquerra Republicana de les Terres de l’Ebre, el Priorat i el grup municipal de Móra d’Ebre, han reivindicat des del davant de l’helicòpter del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) la necessitat d’un heliport operatiu a la Ribera d’Ebre perquè és clau per a garantir una atenció ràpida i equitativa a la gent de les Terres de l’Ebre.

Francesc Barbero, president del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, s’ha mostrat “preocupat” per la possible marxa de l’actual helicòpter mèdic cap al 112, i no retorni fins a la construcció de la nova base d’helicòpters a Móra d’Ebre. “Constatem la incapacitat de l’Ajuntament de Móra d’Ebre per a proveir els terrenys necessaris, ara fa un any estàvem a aquest mateix lloc per a reclamar que l’helicòpter retornés des de Lleida, i vam parar aquell cop, però un any després constatem que el més calent és a l’aigüera” ha lamentat destacant que ha estat un temps perdut quan el que calia era “una celeritat molt major per part de qui havia de proveir els terrenys i també de qui havia d’exigir que fos així”.

Barbero ha manifestat que “no ens podem permetre que la base marxi de la comarca i que l’atenció dels veïns i veïnes de les Terres de l’Ebre i el Priorat es vegi perjudicada per la distància de resposta de l’helicòpter, que ara augmentarà”. Per això, davant d’aquesta situació de bloqueig, de continu degoteig d’alternatives i de què l’Ajuntament de Móra d’Ebre no hagi cedit formalment uns terrenys al Departament que compleixin tots els requisits; Esquerra Republicana actuarà des d’una doble acció.

D’una banda, “des del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre treballarem per ser part de la solució i demanarem a tots els ajuntaments de la comarca que posin a disposició del Departament d’Interior terrenys aptes per acollir la futura base d’helicòpters” ha anunciat Barbero.

I d‘altra banda, des del Parlament de Catalunya, “el grup parlamentari republicà presentarà diferents iniciatives perquè el compromís del Govern en el retorn de l’helicòpter a la futura base, una vegada finalitzada, sigui explícit, públic, notori i acreditat” ha afegit.

A més, Barbero també ha demanat al Departament de Salut que estudiï l’adaptació provisional d’helisuperficies de la comarca per la utilització puntual de l’helicòpter del SEM, avançant així el temps del retorn a la futura base, mentre es construeix.

Joan Aubanell, president del Consell Comarcal de la Terra Alta, i Antoni Gilabert, president del Consell Comarcal del Baix Ebre, s’han mostrat “decebuts” perquè les seves comarques, a més el Montsià, que són les que estant més lluny de Reus, ara tindran uns temps de resposta bastant més alts que els que tenien fins ara per un servei que salva vides. “Tothom sap que quan perdem un servei, encara que sigui de manera puntual, després és molt difícil retornar-lo. El que toca és posar solucions com més ràpidament millor” ha afirmat Aubanell.

Antoni Montané, vicepresident del Consell Comarcal del Priorat ha manifestat que igual que fa un any, tenen l’obligació d’estar al costat de les comarques veïnes i no perdre aquest servei perquè seria nefast.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies