Unes 300 persones van tornar a il·luminar la vigília de la Diada els carrers de Tortosa, entre el Castell de la Suda i la plaça de Barcelona. La Marxa de Torxes per la independència va transcórrer sense incidents entre reivindicacions territorials, la defensa de la llengua, les consignes contra el genocidi israelià a Palestina i la invocació dels drets humans contra els creixents discursos reaccionaris i d’odi, quatre elements que van marcar també a grans trets el manifest que van llegir dos membres del col·lectiu JOTES (Joves Organitzats de les Terres de l’Ebre).
El principal parlament polític va anar a càrrec d’una de les portaveus de la Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE), Matilde Font, que va actualitzar el discurs del nus a pocs dies de complir-se el 25è aniversari de la constitució de l’entitat. Per a culminar l’acció i la marxa, organitzada per la Comissió Onze de Setembre de les Terres de l’Ebre, la colla Castellers de Tortosa va aixecar un pilar davant de la porta del Mercat, on lluïa una bandera amb Felip VI cap per avall. Tampoc hi va faltar la música del grup de Gralles i Tabals de Jesús.
Com que el 10 de setembre mateix se va fer públic que el TSJC s’ha manifestat contra el blindatge del català a l’escola, també es va llegir el manifest elaborat per l’ANC contra la sentència, a càrrec de l’activista del Matarranya Paulí Fontova.