El pròxim dissabte 11 d’octubre l’ermita de la Pietat d’Ulldecona serà l’escenari de la primera Resistència Sonora, un esdeveniment festiu i solidari que ha unit a col·lectius sound system i entitats de defensa del territori de les comarques de les Terres de l’Ebre, el Maestrat i els Ports per combinar el ball amb les lluites locals i decolonials.
Sota el lema “som soroll organitzat, som un ball que incomoda” el nou col·lectiu sonor autogestionat pretén fer servir la música i la cultura lliure com a altaveu per denunciar el colonialisme i les agressions al territori. La llavor d’aquesta unió va sorgir ara fa un any al mateix indret, quan persones de les diferents comarques es van unir per primer cop per organitzar una festa solidària amb el poble palestí. En els darrers mesos aquesta unió informal s’ha convertit en una xarxa activa, i ara presenten el seu primer esdeveniment solidari a les faldes del Montsià.
La jornada començarà després de dinar amb una taula rodona sobre extractivisme i resistències al món rural, en la que participaran la Plataforma de Defensa de l’Ebre, Revolta Pagesa, Salvem lo Monstià, No a la MAT Els Ports i BDS Castelló. Un cop acabada la xerrada, els baixos i els greus del sound system començaran a vibrar de la mà dels millors selectors i selectores de les nostres comarques, que aniran passant per la taula de mescles per fer ballar a tothom que s’apropi a l’ermita en aquesta tarde de dissabte, amb sessions d’Alf, Ilertical Vibration, Animal Sound, Juanaman, Clitorians, Top Ranqueen, Deltabass, Kalahari i Fonki Cheff. Un cartell de luxe per una jornada de solidaritat i suport mutu allunyada de les grans capitals i en un entorn natural privilegiat com es l’Ermita de la Pietat.
Durant la jornada també hi haurà una fira d’entitats i col·lectius de defensa del territori, i els beneficis de l’esdeveniment aniran destinats a la caixa de resistència del moviment de solidaritat amb Palestina, que en els darrers mesos ha patit la repressió per mobilitzar-se i ficar el cos per denunciar el genocidi a Gaza. “Cada resistència que organitzem serà per donar suport econòmic a una causa o una lluita local a les nostres comarques, i vista la urgència i la necessitat que te ara mateix el moviment de solidaritat amb Palestina hem decidit que aquesta primera aportació vaja per les persones que fiquen el cos per denunciar el genocidi i l’ocupació de l’estat d’Israel cap al poble palestí”.