HomeInfraestructuresLes obres del 2+1 entre Tivissa i Móra la Nova començaran abans...

Les obres del 2+1 entre Tivissa i Móra la Nova començaran abans de final d’any

La C-12 tindrà un nou carril addicional el 2026. Les obres per a construir el primer tram del projecte 2+1 que impulsa el Departament de Territori començaran abans d’acabar l’any, previsiblement el pròxim mes de desembre. Se construirà el primer carril addicional del projecte, en un tram de 3,3 quilòmetres entre Móra la Nova i Tivissa, i alternarà els dos sentits de marxa.

El Govern vol facilitar així la circulació a l’eix de l’Ebre i facilitar els avançaments, a la vegada que es reduirà també la perillositat de la via. En les obres del primer tram també s’inclou la construcció de dos noves rotondes a la C-12. Una serà a la intersecció amb la Nacional 420, i l’altra en l’encreuament amb la C-44, el desviament cap a Tivissa. També s’inclouen diferents ramals per a accedir a les finques properes que estan situades a peu de carretera.

Després del primer tram entre Móra la Nova i Tivissa, el projecte preveu també altres trams amb tercer carril. El pròxim en materialitzar-se serà el tram entre Vinallop i Amposta. Està previst que les obres comencen a finals de l’any vinent, just quan acaben les obres del primer tram.

Els altres trams amb nou carril estan previstos ja a partir de 2027. Seran els del trajecte entre Flix i Ascó, un altre tram entre Móra la Nova i Garcia, Xerta i Benifallet, i també a la variant d’Amposta. Per a més endavant quedarà la construcció dels trams Aldover-Xerta, Vinebre-Garcia, Ginestar, Tortosa, Vinallop-Tortosa, Vinebre-Ascó, i Xerta.

A la vegada, la Generalitat té previst desdoblar altres vies arreu del país en el conegut Programa 2+1, que afectarà 400 quilòmetres i tindrà un pressupost de 660 milions d’euros. Les obres s’executaran de forma progressiva fins al 2030.

Segons el Departament de Territori, els xocs frontals són els que tenen un índex de mortalitat més elevat entre els conductors, i una bona part se donen en vies interurbanes amb dificultats per a efectuar avançaments còmodes i amb espai. Per això, l’eixamplament de la via en diferents trams, amb un carril addicional, té com a objectiu fer davallar, de forma immediata, la mortalitat en accidents de trànsit a l’eix de l’Ebre.

Andreu Prunera
Andreu Prunera
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies