HomeTurismeDeltebre s’incorpora a un projecte estatal d’innovació per a impulsar l’agroturisme

Deltebre s’incorpora a un projecte estatal d’innovació per a impulsar l’agroturisme

El municipi de Deltebre ha sigut seleccionat, juntament amb València, Fuerteventura, Sierra de Gata–Las Hurdes i A Mariña Lucense, per a formar part del projecte pilot Model d’Innovació Sostenible d’Experiències Agroturístiques (MISEA), una iniciativa impulsada per la Secretaria d’Estat de Turisme d’Espanya a través de la Societat Estatal per a la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques (SEGITTUR). El projecte té com a finalitat promoure experiències turístiques sostenibles vinculades al sector primari —agricultura, ramaderia i producció local— que generen valor afegit tant per als visitants com per a les comunitats locals i el medi ambient.

Esta iniciativa també té com a objectiu contribuir a la desestacionalització de l’oferta turística existent i generar noves fonts d’ingressos per als productors locals. Actualment, este model ja s’ha implantat en dinou destinacions d’arreu de l’Estat, entre ajuntaments, mancomunitats i diputacions.

En este context, l’Ajuntament de Deltebre treballa conjuntament amb SEGITTUR en el desplegament d’este model innovador, que vol situar el municipi com a un referent en la creació d’experiències turístiques vinculades al sector primari. La regidora d’Enfocament Turístic, Sostenibilitat i Platges, Lola Casanova, ha destacat que “este projecte representa una oportunitat clau per a Deltebre, ja que permetrà avançar cap a un model turístic més diversificat, sostenible i arrelat al territori, a la vegada que connectarà el sector primari i el sector turístic, dos pilars fonamentals de l’economia local”.

Diagnosi detallada L’Ajuntament ha començat a fer ja una diagnosi detallada per a analitzar el potencial turístic de les activitats vinculades a les empreses del sector primari. Esta primera fase servirà de base per a dissenyar l’estratègia específica de creació d’experiències agroturístiques. Esta estratègia s’estructurarà en cinc grans línies d’actuació: la professionalització del sector, la posada en valor del producte local, la generació de sinergies entre el sector primari i el sector turístic, la sostenibilitat de les experiències i l’accés efectiu al mercat.

En este marc, segons l’Ajuntament, se treballarà de manera coordinada amb actors clau del sector primari i turístic del municipi i es durà a terme un procés de mentoria adreçat a deu empreses locals. Estes rebran acompanyament per a avaluar opcions i dissenyar experiències turístiques compatibles amb la seua activitat productiva, atractives per als visitants i generadores d’ingressos complementaris.

Segons Casanova, la iniciativa “permetrà generar experiències de qualitat per als visitants, alhora que contribuirà a crear noves oportunitats econòmiques vinculades al municipi”.

D’altra banda, representants de l’Ajuntament de Deltebre han estat presents esta setmana a la fira internacional de turisme FITUR, que se celebra a Madrid, on han formalitzat la signatura del conveni intermunicipal de renovació de l’Estació Nàutica, un acord que permetrà continuar impulsant el turisme nàutic i esportiu al municipi.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies