Una gran majoria del professorat de l’Institut d’Alcanar secundarà la vaga convocada per al pròxim 11 de febrer en defensa d’una educació pública de qualitat i de millores reals en les condicions laborals. Així ho han acordat en assemblea i seguint els passos de centenars de docents d’escoles i instituts d’arreu de Catalunya.
La mobilització respon al malestar creixent del professorat per l’increment de la càrrega lectiva i burocràtica, la manca de personal i de recursos als centres, les ràtios elevades a les aules i la pèrdua continuada de poder adquisitiu derivada de la congelació salarial i de l’augment del cost de la vida, una situació que afecta directament la qualitat de l’ensenyament.
A aquesta jornada de protesta també s’hi afegirà el sindicat d’estudiants del centre, mostrant el suport a les reivindicacions del professorat i denunciant les mancances estructurals del sistema educatiu.
Des de l’IES Sòl-de-Riu d’Alcanar es reclama a l’Administració que escolti el sector educatiu i obri una negociació real que garanteixi unes condicions dignes per al personal docent i una millor atenció a l’alumnat.


