L’obra, que es va representar per a la comunitat educativa i públic en general ahir 18 de juny a les 19 h a la sala d’actes de l’Institut Dertosa, naix en el marc del programa Liceu Aprèn, des d’on es plantegen processos de descoberta i creació artística. En el cas de l’institut Dertosa, ha estat l’alumnat de primer i segon de Batxillerat escènic i l’alumnat de la matèria optativa Creació escènica, de primer de Batxillerat, qui ha creat aquesta intervenció artística des de la base.
El professorat de les matèries de Teatre, Música i Arts plàstiques ha rebut formació prèvia i
assessorament periòdic i, a més, ha comptat amb la col·laboració d’experts com el ballarí Roberto Olivan. El treball conjunt entre tots els agents ha fet créixer el cos de l’obra tenint-ne en compte tots els factors que entren en escena: el guió, les coreografies, l’attrezzo i altres aspectes tècnics (espai sonor, il·luminació, etc.).
Internament, les decisions s’han anat consensuant a partir de grups de treball, de forma que els equips cooperatius han esdevingut el motor de creació en tots els àmbits de treball. En aquest sentit, a través d’aquest procés de creació artística i cultural a l’aula, s’han potenciat valors com el treball assembleari, les relacions socials positives, la responsabilitat individual i col·lectiva i la creativitat, entre d’altres.
L’obra ha volgut representar les múltiples formes de relació i comunicació interpersonal en el laberint de les relacions amoroses. El públic es va poder veure reflectit en la forma com es desenvolupen els diferents vincles amorosos entre els personatges i com se’n succeeixen les fases en l’eix temporal: el coneixement, l’enamorament, els entrebancs, la manipulació, el domini, la influència de les xarxes socials, la llibertat, la tolerància… L’espectador va ser testimoni, a través de les diferents experiències presentades a l’obra, de com l’amor canvia o evoluciona en el temps fins al punt de transformar-se o, per què no, apagar-se definitivament.
El projecte ha comptat amb la col·laboració d’especialistes en el món de l’art dramàtic i la
dansa, com és el ballarí i coreògraf Roberto Olivan. El professorat implicat en el projecte ha
rebut una preparació prèvia i un suport formatiu durant tot el curs per tal de conduir el
projecte.