HomeSocietatAquest dilluns arranquen les obres del pàrquing provisional del Verge de la...

Aquest dilluns arranquen les obres del pàrquing provisional del Verge de la Cinta

El pròxim dilluns 19 de juny arrencaran les obres de l’aparcament provisional que es construirà al fossar en el marc del projecte d’ampliació de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta. Unes obres que havien d’arrencar al març, però que s’han demorat i que començaran gairebé quan haurien d’acabar.

Estos treballs convertiran l’actual aparcament del fossar en un pàrquing de tres plantes, que albergarà més de 400 places. Segons el Departament de Salut, les previsions són que estos treballs tinguen una durada prevista de 18 setmanes.

Estos treballs provocaran que l’estacionament de vehicles siga encara més limitat. Davant d’això i per tal de reforçar l’accés de Tortosa a l’hospital, l’Ajuntament ha posat en marxa un bus llançadora gratuït, a partir de dilluns, que connectarà la ciutat amb el centre sanitari. Així, la llançadora farà un recorregut circular que sortirà des de la plaça Barcelona, on els usuaris de la resta de línies de transport públic de la ciutat podran fer transbordament a la línia especial, i anirà per la ronda Reus fins a la pujada al Seminari, on es recolliran les persones que aparquen al nou pàrquing de l’estació de tren. A més, el consistori també ha detallat que farà una parada a l’exterior de l’aparcament de l’antic col·legi Betània -que, diuen, també podrà ser utilitzat com a aparcament per a la gent que accedisca a l’hospital-, i una última parada prop de la rotonda de la Simpàtica.
Esta línia especial d’autobús s’unix a les dos que ja connecten de manera habitual amb l’HTVC, un bus llançadora que fa el trajecte des de l’aparcament situat al costat del pont Mil·lenari, i la línia L2, que passa pel centre, el Temple i Sant Llàtzer abans de pujar a l’hospital.

La construcció del pàrquing desmuntable al fossat és la fase prèvia del projecte d’ampliació del Verge de la Cinta, que es preveu construir davant l’accés principal del centre. Un cop acabat l’aparcament provisional -segons les previsions, a mitjans octubre-, s’iniciarà la primera fase d’ampliació de l’hospital que consistirà en l’obra de nova construcció de 10.618 m2.

Després vindrà la segona fase que inclourà les obres de reforma de la segona planta de l’edifici actual, amb l’equipament corresponent. Segons ha indicat el Departament de Salut, en total es preveu que l’ampliació del Verge de la Cinta estiga enllestida en 18 mesos. És a dir, si finalment arrenquen a l’octubre d’enguany -ja que, inicialment haurien d’haver començat a principis d’este segon semestre- i tot anés segons el previst, les obres finalitzarien l’abril del 2025.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies