El Centre Cívic de l’Ajuntament de Móra d’Ebre va acollir divendres al matí la constitució de la Comissió representativa-institucional del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) de la localitat. Aquest Pla engloba els nombrosos centres educatius de la localitat, assessors dels Serveis Territorials, directius dels centres educatius i llars d’infants, representants de l’administració local i la tècnica dinamitzadora de Móra d’Ebre.
El PEE de Móra d’Ebre disposa de tres mòduls dotats amb 39.000 euros per realitzar activitats de funcionament.
La regidora d’Educació, Maria Rodríguez, va manifestar la seva satisfacció amb la constitució d’aquest òrgan, per tal de “començar a decidir les activitats a dur a terme mitjançant els recursos tècnics i econòmics dels que es disposen per tal d’aconseguir l’èxit educatiu com a principal objectiu del PEE. Volem iniciar accions per ser efectius a l’hora de dinamitzar l’educació en l’àmbit comunitari i donar suport socioeducatiu a les famílies“. Darrere el Pla es treballarà en els àmbits d’actuació que inclou el servei comunitari, l’esport i la llengua i cultura catalanes.
La Comissió Operativa proposarà properament el destí dels fons amb activitats. Els fons d’aquest Pla procedeixen de la Unió Europea, Generalitat i de l’Ajuntament. Lurdes Ambros, inspectora educativa, va explicar que “amb aquests diners es faran activitats en horari escolar i extraescolar o durant l’estiu per tal d’afavorir la igualtat i equitat entre totes les families i alumnat del municipi. L’objectiu és l’èxit educatiu de l’alumnat de tota la població i així s’està potenciant des del Departament d’Ensenyament“.
Després de la presentació i constitució de l’òrgan i el torn de paraules, van quedar constituïdes les diferents comissions i grup de treball, així com el període de properes reunions.