A l’AP-7 del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, els camions estan implicats en la mitat dels accidents greus tot i representar el 25 % del trànsit, i en alguns trams, el percentatge d’accidents amb la participació d’algun camió s’eleva fins al 60 %, com és el cas del segment entre L’Aldea-Tortosa i el límit amb el País Valencià. Entre l’Aldea-Tortosa i Cambrils, el percentatge tampoc no és testimonial: en un 43 % dels accidents hi ha involucrat un vehicle pesant. Estes dades corresponen a la 21a edició del Mapa de risc a la xarxa viària de les comarques del Camp de Tarragona i l’Ebre, on s’han analitzat, en el trienni 2021–2023, fins a 1.212,5 km de carreteres (interurbanes i travesseres), que representen el 44 % del total de la xarxa viària dels dos territoris. Estes vies canalitzen el 89 % de la mobilitat total per carretera i hi han tingut lloc el 74 % dels accidents amb morts i ferits greus.
Quant al risc d’accidentalitat per comarques, les carreteres del Priorat (amb un 43 %) i el Baix Ebre (amb un 33 %) són les que concentren un percentatge més elevat de risc “alt” i “molt alt” de patir un accident. En canvi, el Baix Penedès, la Conca de Barberà, el Montsià, la Ribera d’Ebre i la Terra Alta no tenen trams amb risc “alt” o “molt alt”.
Per tipus de via a tota la província, el risc de patir un accident greu o mortal en una carretera convencional és gairebé quasi quatre vegades més alt que en una carretera desdoblada. Nou dels 10 trams amb més risc d’accident són vies convencionals de calçada única. El tram de la T-314 entre Cambrils i Reus se situa en esta edició com el d’índex de risc més alt d’accident.
D’entre els subtrams amb un IMD (intensitat mitjana diària) de més de 5.000 vehicles i una llargària de més de 5 quilòmetres, el tram de la C-12 entre Flix i Móra la Nova té una mitjana de dos accidents amb morts o ferits greus a l’any, només superada pel tram entre la intersecció entre la T-11 i l’ N-420 i l’inici de la variant de Falset, per una banda, i per la T-11 entre Reus i Tarragona, amb tres accidents mortal o greus cadascun. De fet, el segon és el tram amb més accidentalitat del Camp i l’Ebre, on en el trienni 2021–2023 els accidents greus i mortals han augmentat un 7,4 %.