HomeSocietatEls Mossos d’Esquadra van registrar 85 agressions sexuals a les Terres de...

Els Mossos d’Esquadra van registrar 85 agressions sexuals a les Terres de l’Ebre en l’últim any

Els Mossos d’Esquadra han registrat 85 agressions sexuals a les Terres de l’Ebre durant l’últim any. Les xifres han augmentat i són, per exemple, un 40% superiors a les de l’any 2019. El cos policial ho atribueix a què cada cop hi ha més dones que denuncien les agressions i que cada cop afloren més els casos de violència masclista que fins ara es mantenien en l’anonimat.

El cap de la regió policial de les Terres de l’Ebre, Joan Carles de la Monja, ha donat a conèixer aquestes dades en una entrevista a Canal Terres de l’Ebre. “Des del maig de l’any passat fins al d’enguany s’han registrat 85 casos de violència sexual. És un augment del 40% respecte a altres anys, com el 2019, i es pot deure a un augment de casos però també a què cada vegada més dones estan decidides a denunciar les agressions que reben mentre que abans, si es produïen aquestes agressions no s’acabaven denunciant”, ha assegurat de la Monja.

En aquest sentit, el cap de la regió policial ha subratllat també que la majoria de les diligències que s’instrueixen a les Terres de l’Ebre són per casos menys greus i ha destacat que “els casos més greus se solen produir en l’entorn de la parella i normalment vinculats a delictes masclistes com amenaces, coaccions, privar la llibertat”. També ha afegit que “a les Terres de l’Ebre no podem parlar de violacions extremes, grupals o a la via pública”, com sí que hi ha constància que hagin succeït en altres indrets del país.

D’altra banda, de la Monja ha fet una crida a totes les persones que rebin una agressió sexual a què presentin denúncies davant els Mossos d’Esquadra. “Les dones no tenen per què permetre cap situació que els provoqui malestar. Qualsevol agressió i qualsevol abús s’ha de portar als Mossos d’Esquadra, on s’ofereix un servei d’atenció especialitzada a les víctimes”, ha destacat. En aquest sentit, el cos policial ha augmentat les accions de sensibilització per posar en relleu la importància de presentar denúncia davant qualsevol agressió que es produïsca, i en qualsevol àmbit, ja sigui intrafamiliar, escolar, laboral o qualsevol altre.

Serveis d’atenció davant la violència masclista

La Generalitat també compta amb un telèfon especialitzat d’atenció a les víctimes de violència masclista. És el 900900120, és gratuït i està en servei les 24 hores del dia i tots els dies de l’any. A banda, altres administracions també comptem amb serveis de suport a les persones que pateixin algun tipus de discriminació o agressió sexual. A les Terres de l’Ebre existeix un Circuit per a l’Abordatge de la violència masclista, amb equips especialitzats als quatre Consells Comarcals ebrencs, i amb la col·laboració de la Generalitat.

Andreu Prunera
Andreu Prunera
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies