Els vins de la Denominació d’Origen Terra Alta tornaran a estar presents este mes d’agost per maridar diferents activitats culturals i festes populars, com ara una nova edició del cicle Divendres DiVins o la popular Festa del Vi de Batea, que enguany se celebra el cap de setmana del 4, 5 i 6 d’agost, i que s’emmarca dins la Festa Major del poble.
Dins la programació de la Festa, el dissabte 5 d’agost se celebra la Mostra de Vins DO Terra Alta, que per desè any tornarà a omplir els porxos de l’ajuntament amb la participació d’una bona representació dels cellers que conformen la DO Terra Alta. Els vins estaran acompanyats de la música del grup de flamenc Son del Sur, i una proposta gastronòmica de proximitat.
El divendres 11 d’agost serà el torn per gaudir d’una nova edició dels Divendres Divins, que enguany aterren al Celler Cooperatiu de Pinell de Brai. I és que este any el cicle està dedicat a l’arquitecte Cèsar Martinell en commemoració dels 50 anys de la seua mort.
L’edifici modernista que alberga el celler, catalogat com una de les Catedrals del Vi, és obra del mateix Martinell, i serà l’escenari perfecte per acollir la 8a edició d’este cicle cultural que marida patrimoni, música i vi.
En esta edició, el grup encarregat d’amenitzar el vespre serà el trio de jazz contemporani Triangle. El seu repertori es basa en composicions pròpies amb una estètica eclèctica allunyada del corrent estilístic del swing. La cita serà a les 19:30 h, i els assistents podran visitar el celler i gaudir dels vins de la DO Terra Alta per maridar tot el vespre.
Amb esta iniciativa es busca posar en valor els espais patrimonials del territori i convertir-los en un nou atractiu turístic i cultural durant el període estival, tot reforçant els lligams amb el vi i els artistes del territori.