HomeEconomiaLa DO Terra Alta resistix els nous aranzels gràcies a la diversificació...

La DO Terra Alta resistix els nous aranzels gràcies a la diversificació de mercats

L’entrada en vigor dels nous aranzels del Govern dels Estats Units ha sigut un cop fort per al sector agroalimentari català i exportador. Tot i que en un principi es va plantejar la possibilitat d’incloure una excepció en l’oli i el vi, finalment els dos productes —dos dels més reconeguts a les Terres de l’Ebre— també s’han gravat amb un 15 % per a entrar al mercat nord-americà. Tot i això, la Denominació d’Origen Terra Alta no ha patit cap sotrac econòmic gràcies a la diversitat de mercats on exporta el vi i a la singularitat de les seues elaboracions.

La DO Terra Alta exporta, actualment, un 45 % de la seua producció a uns vuitanta mercats d’arreu del món. Això ha donat als cellers una solidesa econòmica que ha permès resistir amb solvència la inestabilitat internacional. Tot i això, des de la DO reconeixen que, si s’incrementa el preu de les exportacions, a mitjà termini acabarà repercutint també en el producte final de les ampolles, ja que actualment són els cellers els qui estan suportant la nova càrrega impositiva dels mercats.

D’altra banda, la Terra Alta afronta el futur amb optimisme. Les noves generacions han reduït el consum de vi, però les DO amb vins singulars estan resistint millor la baixada de la demanda. “No volen tant de vi negre, però busquen altres coses”, assegura Joan Arrufí, del celler Altavins, de Batea. Per això, les varietats dels cellers terraltins —amb la garnatxa blanca com a emblema— possibiliten l’elaboració de vins singulars i frescos. “Hem d’entendre el vi com un producte molt tradicional i molt mediterrani”, ha sentenciat Arrufí.

Andreu Prunera
Andreu Prunera
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies