La Façana de Lo Pati acull el curtmetratge Serial Parallels, fins al 20 de setembre. La peça del videoartista Max Hattler (Ulm, Alemanya, 1976) ha transformat les urbanitzacions de la ciutat de Hong Kong, regió administrativa especial de la República Popular de la Xina, en una hipnòtica animació.
El paisatge urbà de maó ha inspirat fotògrafs i curiosos de tot el món. I en aquest context, Al curtmetratge Serial Parallels, Hattler s’apropa a l’entorn construït de la metròpoli des d’una perspectiva tecnoconceptual, amb la tècnica de la pel·lícula d’animació sobre la imatge fotogràfica. Ell i el seu equip exploren el paisatge urbà d’una manera abstracta, generant narratives no convencionals: cada pis o finestra corresponen a un fotograma i el moviment repetitiu i rítmic dona una sensació plaent, alhora que inquietant. El curt ha guanyat més d’una vintena de premis i segueix actualment en la seua ruta de festivals.
La proposta de Lo Pati, forma part del cicle Miratges, comissariat per Irma Vilà i Òdena, i que durant tot el 2023 mostrarà el treball de sis artistes digitals que a través de la creació i la manipulació d’imatges (reals, processades o sintètiques) reflexionaran al voltant de la representació del paisatge.