HomeSuccessosL'escorxador de Morella és el més ben situat per traslladar l'activitat des...

L’escorxador de Morella és el més ben situat per traslladar l’activitat des de Tortosa que pot estar any i mig sense funcionar

L’incendi de diumenge passat a l’escorxador de Tortosa, al polígon industrial Baix Ebre i per causes que encara es desconeixien al tancament d’esta edició, ha inutilitzat totalment les instal·lacions de producció i les cambres frigorífiques de l’equipament, fet que obligarà a traslladar temporalment l’activitat de sacrifici de porcs, corders i bous a un altre escorxador durant un període no inferior als 18 mesos, segons els càlculs que fa el Departament d’Alimentació. El nou destí més ben situat és Morella, ja que permetria que la cinquantena d’usuaris afectats poguessen utilitzar la mateixa alternativa i compartir sinergies. Altres opcions, com Reus, no permeten el sacrifici de porcs, segons detallava este dimecres el president de la societat de l’escorxador i regidor del govern municipal, Paco Vallespí. Segons alguns carnissers socis de l’entitat, també hi ha damunt de la taula l’escorxador de Benassal. Altres com els del Pinell o Gandesa es considera que són massa petits.

Les instal·lacions cremades estan gestionades per una societat mixta amb 89 % de capital municipal i una dotzena de socis més que dona servei a una cinquantena d’empreses càrnies i carnissers. Segons el seu gerent, Valentí Valldepérez, s’hi sacrifiquen al voltant d’un milió de tones anuals. Tot este volum, a més a més de dur els animals a sacrificar lluny de Tortosa, en tornar caldrà poder-lo guardar en una instal·lació provisional, portàtil o no, que n’assegure la refrigeració de la carn i la seguretat alimentària, segons es referix Vallespí a un altre dels reptes oberts pel succés.

A més a més, com que es mata en divendres, en el moment de l’incendi, diumenge, si bé no hi havia cap treballador i no s’han de lamentar danys personals, hi havia desenes de porcs, bous i corders sacrificats que van quedar carbonitzats.

Vallespí també va explicar a este periòdic dimecres al vespre, coincidint amb el tancament d’esta edició, que s’havia d’enderrocar parcialment la part on es va iniciar l’incendi, perquè els pèrits i l’asseguradora facen les valoracions pertinents. També caldrà valorar el dany a l’estructura global de l’edifici, ja que el foc es va propagar ràpidament a través dels panells sandvitx de la teulada i també va col·lapsar un fals sostre, segons fonts coneixedores del cas. L’única part que no va quedar tan afectada pel foc van ser les oficines -el material ha estat traslladat temporalment al recinte firal- i algun dels corrals.

Increment de costos

Des de fora, l’edifici no presenta una afectació visible, però de dins està fet malbé. Els Bombers van arribar a destinar 17 dotacions a l’extinció, i encara sort que el foc no es va propagar ni a la deixalleria municipal ni a la fàbrica d’Ercros, que són les dos instal·lacions que hi ha a un costat i a l’altre de l’escorxador.

L’impacte per al sector carni és important, perquè el trasllat de l’activitat implicarà un increment dels costos que potser no tots podran suportar. “Havien anat tancant carnisseries petites; en els dos últims anys s’ha treballat molt i semblava que ens en sortiríem, però ara el futur és negre”, expressa un dels empresaris afectats.

O.M.J
O.M.J
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies