Gairebé un centenar de joves de la Terra Alta han gaudit, durant este mes de juliol, de les activitats que ha ofert l’Oficina Jove del Consell Comarcal de la Terra Alta en el marc del programa Estiu Jove, que per quart any consecutiu s’ha dut a terme el Casal Jove d’Estiu a l’Institut Terra Alta de Gandesa.
Es tracta d’un projecte que forma part de les bones pràctiques d’Educació 360, un model d’èxit que es va repetint al llarg d’estos anys, on participen joves que han acabat 6è de primària i 1r d’ESO.
L’objectiu del Casal Jove és el de crear nexes d’unió entre l’alumnat que començarà al centre el pròxim curs i el que ja fa un any que hi va entrar. D’esta manera, tots els estudiants poden conèixer les instal·lacions i fer relacions d’amistat gràcies a la realització de diferents activitats i de dinàmiques participatives que permeten teixir llaços de cara al pròxim curs escolar.
El Casal Jove d’Estiu, amb una setantena d’inscrits, ha anat a càrrec de Punt Sud, una entitat de lleure sense ànim de lucre de Gandesa que compta amb una trajectòria de més de vint anys que, en edicions anteriors, també ha gestionat aquesta activitat. El projecte educatiu d’enguany ha tingut com a eix principal les violències i les discriminacions, com ara l’assetjament, les discapacitats, l’LGBTIfòbia, la violència masclista i tot el que estes situacions comporten.
Per altra banda, i emmarcats també en el programa Estiu #JovenTActiu, s’han fet tres cursos de formació en el lleure i l’educació per tal de millorar l’ocupabilitat de les persones joves de la comarca.
En primer lloc, juntament amb el Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, es va dur a terme el curs de monitoratge en el lleure, adreçat a joves a partir de 18 anys.
En segon lloc, deu joves van fer el curs de premonitor en el lleure. Este és un curs introductori al món del lleure i l’esport des del vessant educatiu adreçat a joves que tenen entre 14 i 17 anys que volen participar, col·laborar o ajudar en activitats d’educació en el lleure.
Finalment, les activitats formatives van finalitzar amb el curs de vetllador escolar. Mitjançant esta formació es pretenia aportar els coneixements necessaris perquè les persones es formen com a monitores de suport a l’aula a la infància amb necessitats educatives especials. En este curs, els participants són capaços capaç de modificar continguts i metodologies didàctiques per atendre les necessitats de l’alumnat amb necessitats educatives especials per garantir la seua participació dins l’escola.