L’any 2025, segons el calendari anunciat per l’anterior Govern, s’havia d’aplicar la integració tarifària del transport públic a tot el país, però a tocar de la fi del 2024, encara hi ha una regió, les Terres de l’Ebre, que a més a més de no tindre una Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) pròpia, no està integrada a cap sistema tarifari, com podrien ser el de Lleida o el del Camp de Tarragona. Per això, davant d’este greuge, el director dels Serveis Territorials del Departament de Territori de la Generalitat, Miquel Alonso, ha manifestat que esta integració, amb ATM o sense, és una prioritat amb vista a l’any que ve. Només caldria seguir els exemples de l’Alt Pirineu i Aran i el Solsonès, integrats des d’este 2024 al sistema tarifari de Lleida.
Són molts els greuges que s’acumulen en la relació de les Terres de l’Ebre amb el transport públic. Si bé és cert que ha millorat l’oferta i les prestacions del transport per carretera, les obres actuals a la línia ferroviària de la costa entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders no han fet més que aprofundir en la llunyania envers Barcelona, eixamplada per mancances preocupants com l’escassa oferta de velocitat alta per a connectar amb Barcelona i els preus d’esta.
L’alcalde de Tortosa ha fet arribar al director de Rodalies algunes de les peticions del territori en este sentit i altres ajuntaments, com el d’Ulldecona, també han liderat la lluita, però caldria un front comú més consistent i reclamacions col·lectives irrenunciables, com la integració tarifària, per a no dixar passar més trens.