El llagut Lo Roget, de l’Ajuntament d’Ascó, ha rebut quasi 1.800 usuaris durant esta passada campanya de navegació. És un dels principals actius turístics de la localitat, i oferix diferents rutes per a navegar per la part més alta del riu, a la Ribera d’Ebre, i que es combina amb tastos de producte local i també observació d’espècies ornitològiques i de flora. El llagut també forma part de diferents productes turístics que, durant els mesos d’estiu, possibilita visitar altres actius, com el nucli antic de la població, Cal Cavaller o el Magatzem de Rita, que s’ha reformat recentment.
Des de l’Ajuntament asseguren que cada cop generen més interès les rutes amb Lo Roget vinculades a la natura i l’observació d’aus. La regidora de Turisme i Comerç, Carolina Baiges, assegura que “és un producte que cal continuar potenciant ja de cara a les pròximes campanyes”. Baiges també ha destacat la satisfacció de l’equip de govern davant de l’augment d’afluència de visitants, que l’any passat se va situar prop dels 1.400 usuaris.
La campanya de navegació ha anat des de Setmana Santa fins a Tots Sants. El passat dimarts, dia 4, se va retirar l’embarcació del riu i es va traslladar fins al parc de bombers d’Ascó, on se conservarà fins a la següent campanya. Durant els pròxims mesos està previst que es duguen a terme diversos treballs de manteniment. “Tenim previst fer un manteniment bàsic i rutinari. A banda, també cal fer tractaments a la coberta i aprofitarem per a revisar les coes del motor”, ha assegurat Baiges en declaracions a Vídeo Ascó Televisió.
La regidora ha destacat que el posicionament turístic de Lo Roget i la seua promoció s’efectua conjuntament amb el Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre i les seues línies estratègiques. “Ascó, gràcies al Roget, té un element diferenciador i que crida molt l’atenció. I això ens permet vincular-lo al patrimoni i a altres atractius turístics”, ha destacat Baiges. A la vegada, destaca que “és un element que també es promociona quan la localitat organitza algun esdeveniment especial o també durant les Festes Majors del municipi”.
De cara als anys vinents, l’Ajuntament d’Ascó s’ha fixat com a objectiu promocionar les rutes amb Lo Roget i l’observació de la natura entre els centres escolars d’arreu del país.


