HomeMobilitatEl Govern impulsa un sistema de macrocontrols als camions al tram ebrenc...

El Govern impulsa un sistema de macrocontrols als camions al tram ebrenc de l’autopista AP-7

Limitacions de velocitat, nous radars i nous controls des dels helicòpters i aprofitant les noves tecnologies. El Govern de la Generalitat, a través del Servei Català de Trànsit (SCT), i d’acord amb el Ministeri de Transports, té previst desplegar en els pròxims mesos tot un sistema de macrocontrols als camions amb el repte de reduir la sinistralitat associada a la circulació densa de vehicles pesants, sobretot al tram ebrenc de l’autopista AP-7, on el passat 11 de novembre va morir un camioner en un accident amb tres camions implicats.

D’entrada, com ja va transcendir la setmana anterior arran d’una reunió entre el SCT, representants dels transportistes i els Mossos, la velocitat se limitarà entre Calafat i a Amposta en sentit sud, a 80 km/h per als camions i a 100 km/h per als turismes. I per què només en sentit sud? Perquè, segons van explicar este dijous la consellera d’Interior, Núria Parlon, i el director del SCT, Ramon Lamiel, la majoria dels accidents se produïxen en el sentit sud de la marxa, on hi ha més baixades, tot i que sovint impacten en el sentit nord quan hi ha un camió que, a conseqüència d’una pèrdua de control, envaïx la calçada del sentit contrari. Això du a pensar que l’excés de velocitat és un factor determinant, i per això s’aplicaran estes limitacions. Estaran actives en breu, al mes de desembre, i es revisarà el seu funcionament i la seua efectivitat el 31 de març, segons va especificar Lamiel.

Però el nou límit de velocitat no serà l’única fórmula que lligarà curt els camions. S’incrementaran els controls de la prohibició d’avançament que des de fa temps està vigent en el mateix tram i en general augmentaran els controls de tota classe: dels temps de descans dels camioners i de les condicions de manteniment dels vehicles de transport de mercaderies, en este cas amb especial atenció a les “empreses reincidents” en la infracció. L’ofensiva inclourà el control per part d’helicòpters dotats amb radar, la instal·lació de nous carros radar i de radars en línia —les caixes de color taronja— al tram ebrenc; la realització de més proves d’inspecció tècnica en carretera i l’ús de noves tecnologies i d’intel·ligència artificial per a seleccionar els camions que se sotmeten a control. Per exemple, se monitoraran les dades que emeten els tacògrafs i es detectaran així possibles incongruències.

Este dimecres passat, sense anar més lluny, els Mossos d’Esquadra van desplegar un control en matèria de seguretat viària a l’àrea de servei del Baix Ebre de l’AP-7, a l’Aldea. Parlon subratlla que el repte és “reduir els accidents mortals i rebaixar la sinistralitat associada a vehicles pesants”, així com les retencions i coes que se’n deriven.

A més a més, en l’àmbit més preventiu, se faran cursos de formació als camioners estrangers que homologuen els seus permisos de conduir, obtinguts en el país d’origen. Esta formació inclourà una part teòrica i una de pràctica, i té l’objectiu de familiaritzar els conductors amb les particularitats de la xarxa viària de Catalunya. També s’incrementaran els missatges informatius o de sensibilització adreçats als conductors a través de les aplicacions de trànsit, i s’instal·laran nous panells amb missatge variable a l’autopista.

O.M.J
O.M.J
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies