Com ja va passar a l’agost, l’Índex de Preus al Consum (IPC) ha tornat a pujar sis dècimes durant el mes de setembre a les comarques de Tarragona i les Terres de l’Ebre. Segons les dades fetes públiques aquest dimecres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), l’IPC s’ha situat en un 5% interanual mentre que la variació mensual s’ha frenat en un 0,1%. Els productes que més s’han encarit respecte de l’any passat són el transport, amb un 10,2% d’increment de preus anual, i l’habitatge i els subministraments de llum, aigua i gas, en què els preus s’han incrementat un 8,5%. En comparació amb el mes d’agost, la roba i el calçat, amb un IPC de 4,8% són els productes en què més s’ha apujat el preu.
Respecte al mes d’agost, al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, l’IPC s’ha reduït en sector com la informació i les comunicacions (-0,1%) i les activitats recreatives i d’oci (-2,9%), així com la restauració (-0,5%) i les cures personals i els serveis (-0,2%).
En comparació amb el mes de setembre de 2025, no hi ha cap sector en què no hagin incrementat els preus de consum. Els aliments i les begudes alcoholèmies continuen encarint-se amb un 2,9% i 2,4%, respectivament. En conseqüència, també el servei de restauració té uns preus al consum un 5,7% més cars que fa un any. La informació i les comunicacions i les activitats recreatives són un 3,2% més cares que el 2025, l’ensenyament un 2,6%, les assegurances i els serveis financers un 3,8%, i les cures i serveis diversos un 3,5%.
Els increments a les comarques tarragonines i ebrenques són mig punt superior als de la mitjana de Catalunya, on l’IPC ha pujat cinc dècimes al setembre i se situa en el 4,5% interanual.


