HomeTurismeAmpliació · Els Consells Comarcal ebrencs destinen l'ajut de l'IDECE a promocionar...

Ampliació · Els Consells Comarcal ebrencs destinen l’ajut de l’IDECE a promocionar el turisme i els productes de proximitat

Els Consells Comarcals del Baix Ebre, la Terra Alta, la Ribera d’Ebre i el Montsià destinen l’aportació d’enguany, de 400.000 euros, de l’IDECE (Institut pel Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre) a projectes de promoció dels actius turístics i dels productes agroalimentaris de proximitat, així com a actuacions per dinamitzar el comerç, els vivers d’empreses i els polígons industrials. L’organisme s’ha compromès a donar continuïtat a aquesta aportació perquè els ens comarcals puguin executar les actuacions que inclouran els plans de reactivació socioeconòmica. Els plans els estan redactant tècnics contractats amb el finançament del Departament de Treball, de 103.000 euros més, per fer front a l’impacte de la covid.

Amb l’ajut de l’IDECE, cada comarca ha impulsat projectes individuals a la vegada que han creat una campanya transversal per promocionar les Terres de l’Ebre i els actius compartits. L’aportació de l’IDECE, de 100.000 euros a cada Consell Comarcal, ha permès mitigar enguany “la falta d’eines” de les administracions comarcals per al desenvolupament territorial i tindrà continuïtat, com ha assegurat el director de l’organisme, Albert Salvadó. “Agreixo als presidents i presidentes que comparteixin el model i l’esforç que han fet per fugir de les limitacions administratives de cada comarca i concertar grans eixos d’actuació que engloben les quatre comarques de l’Ebre. La nostra feina el 2021 és que hi hagi continuïtat pressupostària perquè es puguin consolidar més actuacions dins del marc dels plans de reactivació”, ha dit Salvadó.

En línies generals els projectes de cada comarca enguany s’han centrat en la promoció turística, el producte agroalimentari, el comerç i les plataformes d’activitat econòmica del territori. Al Montsià, s’han editat 40.000 mapes dels actius turístics i culturals de la comarca; s’ha creat una plataforma per incentivar l’arribada de nous operadors als polígons industrials; s’han millorat els serveis del viver d’empreses de la Galera per captar negocis que tinguin dificultats per mantenir les seus actuals; i es fomentaran nous canals de comercialització, amb menys intermediaris i millor rendibilitat per als agricultors.

A la Ribera d’Ebre s’ha creat la marca ‘Degusta’ per als productes agroalimentaris de la comarca; s’han ofert ajuts a l’emprenedoria; s’han iniciat campanyes per fomentar el comerç local i també el turisme; i es faran “adaptacions” que no comptaven amb prou finançament per desenvolupar el projecte 5G Rural, del qual la Ribera d’Ebre és pionera.

A la Terra Alta s’ha col·laborat en les campanyes de promoció del vi i l’oli “per aconseguir un retorn que acabi repercutint en un preu just” per als pagesos; es treballa per millorar el ferm i l’enllumenat de la Via Verda; i s’aposta per crear una consultoria sobre un nou model energètic a la comarca. “Ens agradaria un model alternatiu al que ens han imposat fins ara. És important destinar part d’aquesta injecció al model energètic perquè implica una reactivació econòmica i ha de tenir un retorn a les empreses”, ha defensat la presidenta Neus Sanromà.

Finalment, al Baix Ebre, s’ha treballat en projectes de reactivació del comerç i la promoció turística i del producte agroalimentari de Km0. La comarca ha iniciat actuacions de reforç del viver d’empreses, la creació d’espais coworking i la campanya de promoció del comerç ‘Jo compro al Baix Ebre’, que es presentarà dimecres i que compta amb la col·laboració de l’artista Ignasi Blanch. També s’ha creat una pàgina de promoció turística de la Via Verda, on s’ha instal·lat els primers carregadors de vehicles elèctrics, a l’estació de Xerta.

Els quatre Consells Comarcals han creat una campanya de promoció conjunta dels productes agroalimentaris “embolcallats en la marca EbreBioesfera”. Són el vi, l’oli, els cítrics, l’arròs, o la fruita dolça, entre d’altres, i s’emetrà als mitjans i a les xarxes aviat. L’espot ha comptat amb els recursos i la col·laboració del COPATE (Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre).

El president del Consell Comarcal del Montsià, Joan Roig, ha agraït el suport de l’IDECE i el Departament de Treball en “aquests moments d’incertesa” i el treball i la feina de coordinació que han fet les quatre institucions comarcals de l’Ebre. També la presidenta de la Ribera d’Ebre, Gemma Carim, ha fet valer el treball conjunt que han aconseguit. “Gràcies a aquesta injecció que hem rebut, els Consells podrem fer coses que esperaven des de feia molt temps perquè treballem amb recursos finalistes i poques actuacions d’iniciativa i companyia podem fer vers les nostres empreses i col·laboradors”, ha destacat. “Tot i ser un any dolent, estem davant d’iniciatives que permetran fer l’enlairament de les Terres de l’Ebre”, ha afegit.

“Són uns diners caiguts del cel per col·laborar i ajudar a reactivar les nostres comarques. Ens ha donat opció a disposar d’oportunitats per tirar endavant l’economia de cada comarca i el producte local és un dels eixos transversals que treballem conjuntament”, ha remarcat Sanromà. “Treballem de forma coordinada per mantenir i crear ocupació i combatre les circumstàncies desfavorables de la crisi sanitària de la covid-19”, ha afegit el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Xavier Faura. Faura ha explicat que els Consells han rebut poc més de 100.000 euros de Treball per contractar tècnics gestors per redactar i executar els plans estratègics de reactivació econòmica i que al Baix Ebre es contractarà una consultora externa per enllestir el projecte. “Són actuacions que donaran fruits el 2021, però amb l’ajuda de l’IDECE ja hem pogut fer iniciatives per la reactivació econòmica de manera immediata al territori”, ha agraït Faura.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 74 = 75

Últimes notícies