Un total de 95 platges i 23 ports de Catalunya han aconseguit este any el distintiu Bandera Blava que atorga la Fundació per a l’Educació Mediambiental (FEE per les sigles en anglès). En tots dos casos se tracta d’una platja i un port menys que l’any 2023. L’etiqueta reconeix la qualitat i els serveis dels indrets distingits. 27 de les platges amb la bandera es troben a la demarcació de Girona, 20 a la de Barcelona, 22 al Penedès, 18 a la de Tarragona i 8 a les Terres de l’Ebre. Quant als ports, n’hi ha 9 a la zona de Girona, 7 a Barcelona, 4 a Tarragona i 3 a les Terres de l’Ebre.
Les platges de l’Ebre
Pel que fa al 2023, les Terres de l’Ebre perden una bandera blava, passen de nou a vuit distincions, que estan escampades entre les dos comarques costaneres, el Baix Ebre i el Montsià. El poble amb més platges distingides és l’Ametlla de Mar, amb tres platges, que en perd una respecte de l’any anterior.
Este guardó reconegut a escala internacional que s’atorga en 47 països dels cinc continents, valora i premia la gestió ambiental, la seguretat de les zones de bany i les seues instal·lacions, així com la prestació òptima dels serveis i la informació i l’educació ambiental.
Així mateix, la qualitat de l’aigua de bany ha d’haver obtingut la classificació Excel·lent que establix la Directiva 2006/7/CE que regula la gestió de la qualitat de les aigües de bany.