HomeSense categoriaCanal Terres de l'Ebre creix en fidelització i consum superant ...

Canal Terres de l’Ebre creix en fidelització i consum superant els 40.000 espectadors diaris

L’audiència de Canal Terres de l’Ebre duplica l’audiència respecte al 2019, superant els 40.000 espectadors diaris, supera els 40.000 teleespectadors diaris de mitjana, i creix en fidelització i consum. El confinament que viu el país des del passat 13 de març influeix, però no és determinant, ja que durant els mesos de gener i febrer, el creixement és exponencial.

Es tracta d’un 68% més de teleespectadors en un sol trimestre d’increment d’audiència: dels 51.750 aconseguits el primer trimestre de 2019, als 87.343 registrats fins aquest dimarts dia 31. És a dir, quasi 36.000 persones més van estar mirant la nostra televisió local durant els primers 90 dies de l’any, en relació amb les que van fer-ho el 2019.

Una xifra insòlita que no s’havia produït mai en els 6 anys d’existència de Canal Terres de l’Ebre, tot i que l’audiència sempre ha estat creixent de forma progressiva d’un any per a l’altre. I una xifra que molt probablement encara anirà a l’alça també a l’abril, tenint en compte que també s’està produint un elevat increment del nombre de minuts consumits diàriament (el que es coneix com a fidelització d’audiència) per l’efecte del confinament a les cases que una gran part de la població ebrenca compleix des del passat 15 de març, arran del decret d’Estat d’alarma.

La crisi del coronavirus està convertint a la televisió en el mitjà de masses que durant el segle XX va ser, i aquest fenomen també inclou la televisió local, que torna a ser l’eix central de l’entreteniment i la informació que es consumeix a les llars. Un fenomen que es complementa també amb el creixement de consum dels diaris digitals i de les xarxes socials.

Audiència duplicada

L’audiència mitjana diària de Canal Terres de l’Ebre durant tot l’any 2019 va ser de 21.570 teleespectadors diaris. I la que porta consolidada els primers tres mesos de 2020 supera ja els 29.000 teleespectadors. És a dir, 7.500 persones més cada dia. Així mateix, si s’analitzen els 3 primers mesos de l’any, al gener i febrer passat es van superar els 26.000 teleespectadors, i 34.627 aquest mes de març més, doblant pràcticament la de 2019.

És obvi que el confinament de les persones ha influït, si comparem el comportament de l’audiència durant el període en què la gent s’està, la xifra supera ja els 40.000 telespectadors diaris de mitjana. És el que passa si es miren les dades registrades al sistema de mesurament hbbtv que facilita la multinacional Cellnex, entre del 13 i el 31 de març. Pràcticament, altre cop, el doble de l’audiència mitjana habitual de Canal Terres de l’Ebre.

          2019                                                       2020

El consum diari

Si s’observen les dades del primer trimestre de 2019, reflecteixen que els minuts diaris consumits oscil·len entre els 78.000 i 82.000 durant els mesos de gener, febrer i març.

Ara, si ens fixem en les xifres de 2020, disparen. Al gener i febrer la xifra gairebé es duplica amb més de 150.000,minuts diaris consumits, però al març pràcticament es triplica amb més 238.000.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

7 + 3 =

Últimes notícies