HomeSense categoriaCONFECAT preveu una campanya estival i un procés de reactivació del turisme...

CONFECAT preveu una campanya estival i un procés de reactivació del turisme “desigual” a Catalunya

TERRES DE L’EBRE // La Confederació Empresarial d’Hostaleria i Restauració de Catalunya, ConfeCat, preveu una campanya estival i un procés de reactivació del turisme “desigual” a Catalunya. A l’Alt Empordà, La Garrotxa o el Pirineu i la Vall d’Aran les expectatives d’activitat són molt bones per a tota la temporada d’estiu. Les destinacions urbanes continuaran patint l’impacte de la pandèmia, amb una situació especialment “dolenta” a Barcelona, lluny de les xifres d’ocupació prèvies a la crisi sanitària. 

L’Alt Empordà té “molt bones expectatives” per a la campanya estival. Les reserves del sector s’han reactivat de cop i la majoria dels establiments que estaven tancats reobriran les seves portes entre l’1 i el 15 de juny. 

Les expectatives al Pirineu i la Vall d’Aran també són “molt bones” per a tot el període estival, i també per a la tardor. Aquest mercat preveu tenir el 100% de les empreses actives al juny. 

La Garrotxa té també perspectives “molt positives”, com una de les destinacions preferides per al turisme de proximitat. Actualment, el 95% dels establiments ja estan oberts.

Al Pirineu de Girona, les expectatives de cara a la temporada d’estiu són altes, tot i que lleugerament per sota de les xifres registrades el 2020 per les possibilitats de poder viatjar a l’estranger. El 95% dels establiments hotelers de la zona estan oberts. 

A la Costa Brava Centre hi ha la confiança de millorar els resultats de 2020 i poder allargar la temporada. Les reserves de juliol i agost van augmentant positivament, tot i que destaca la manca de moviment setmanal de turisme internacional. A l’interior de la Selva les expectatives també són bones, tot i que el mercat està a l’espera de veure com evoluciona el sector.

A la zona de la Costa Brava Sud també continuen “molt pendents” de la capacitat de mobilitat i el grau de vacunació dels mercats emissors, ja que aquest mercat depèn principalment del visitant internacional. Les expectatives referents al mercat nacional són bones, però insuficients per omplir les places hoteleres.

A la Costa Daurada, Terres de l’Ebre i l’interior de la demarcació de Tarragona es té confiança que el turisme familiar funcioni durant la temporada estival i arribi al 65% d’activitat amb relació a 2019. Actualment, tots els càmpings estan oberts i es preveu una obertura del 100% dels apartaments turístics i hotels al juliol, en funció de la reactivació dels mercats emissors.

El turisme urbà es ressent

A Girona, la previsió per a la campanya d’estiu és semblant a la de 2020, amb més afluència de clients del centre d’Europa i a l’espera del visitant britànic a partir de setembre. El mercat espera que la reactivació del tràfic aeri comporti l’obertura de tots els establiments, tot i que ara mateix només un 60% estan oberts. 

Lleida té expectatives més positives, però aquestes estan posades a mitjans de setembre, quan preveu activar el 100% de les places. 

Barcelona és la ciutat més afectada per la pandèmia i preveu un estiu “dolent“, lluny de les xifres d’ocupació prèvies a la pandèmia. La falta de mobilitat internacional condiciona l’arribada dels visitants internacionals, els principals clients de la destinació. El turisme de congressos també continua molt afectat i no es preveu un retorn a la normalitat fins al febrer de 2022. 

 Actualment, aproximadament el 42% dels hotels estan oberts, amb una ocupació que oscil·la al voltant del 30%. Les previsions són registrar entre un 50% i un 60% dels establiments oberts a mitjans d’estiu. 

Al Maresme s’esperen ocupacions baixes en els primers mesos de l’estiu, amb xifres pròximes al 30%. A partir d’agost, setembre i octubre es preveu un “notable increment”, fins a superar el 50% o 60% de l’oferta. 

La zona de Sitges està “especialment preocupada i pessimista” per la campanya estival. Actualment, la reactivació hotelera es nota principalment els caps de setmana, amb molt poca activitat en dies laborables i un turisme de negocis inexistent.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

36 + = 41

Últimes notícies