Deltebre acollirà este diumenge 2 de febrer la celebració del Dia Mundial dels Aiguamolls, una iniciativa impulsada des de l’any 2006 per la Plataforma en Defensa de l’Ebre, juntament amb les entitats Picampall i SEO/BirdLife. L’objectiu d’esta jornada és posar en valor la importància ambiental del delta de l’Ebre i, alhora, conscienciar sobre la seua fragilitat davant dels efectes del canvi climàtic i l’activitat humana.
L’activitat central d’este 2025 tindrà lloc a la finca de Bombita, una propietat del Ministeri d’Utilitat Pública situada en una de les zones del Delta més afectades per la intrusió marina i el retrocés de la costa. En els darrers anys, esta finca ha sigut objecte de diverses accions de recuperació ambiental, especialment a la llacuna de l’Estella i al Canal Vell, on s’han dut a terme actuacions de renaturalització.
Actualment, dins del projecte europeu Rest-Coast, se treballa en la restauració d’aiguamolls en antics camps d’arròs al front litoral. Esta iniciativa, combinada amb la restauració de la dinàmica natural de les platges i els sistemes dunars, busca mitigar els efectes dels temporals i la pujada del nivell del mar, fenòmens cada cop més recurrents.
L’esdeveniment tindrà lloc a les 11 h a la finca Bombita amb un punt de trobada previ a les 10.30 h al pàrquing de l’Aldi de Deltebre. Esta jornada oferirà una oportunitat per a conèixer de prop els esforços de conservació i restauració d’este espai natural, tot destacant la necessitat de protegir els aiguamolls com a elements clau en la lluita contra el canvi climàtic.