MONTSIÀ // El Casal d’Amposta, va acollir la presentació del llibre ‘Relatos Cerro de Oro’. Un projecte de voluntariat i cooperació internacional, amb connexió i copresentat en directe des de Guatemala. Un acte per visibilitzar i sensibilitzar el valor cultural i la necessitat de preservar les llengües minoritàries, com és el cas del Tz’utujil, una de les 25 llengües maies originàries que conviuen amb la forta influència del castellà.
‘Relatos Cerro de Oro’ és un projecte pedagògic bilingüe (Tz’utujil, castellà) on es recuperen els relats orals d’àvis a nets, es construeix material pedagògic per treballar a l’aula, es sensibilitza a la comunitat sobre la importància de la preservació de la seva cultura i es posen en relleu els valors propis de la comunitat indígena maia. El projecte va ser impulsat per l’ong EMIS (Educación por un Mundo Igualitario y Sostenible) i el centre educatiu de l’aldea de Cerro de Oro (Santiago Atitlán, Guatemala) amb la idea de mantenir viva una cultura, uns valors i un idioma a través dels seus relats de tradició oral.
El projecte va arribar a mans d’ESARDI, Escola d’Art i Disseny d’Amposta, a través d’EMIS com a proposta de projecte per dur a terme tot el procés d’edició i maquetació per donar forma al llibre.