HomeSocietatEls treballadors no hauran d'entregar en paper la baixa mèdica a l'empresa...

Els treballadors no hauran d’entregar en paper la baixa mèdica a l’empresa a partir de l’abril

Els treballadors no hauran d’entregar en la paper la baixa mèdica a l’empresa a partir de l’abril, quan entra en vigor el reial decret publicat aquest dijous al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). La mesura s’aplicarà a tots els processos de baixa iniciats que no hagin superat un any de durada. Fins ara, els metges entreguen als treballadors una còpia en paper de les baixes i altes mèdiques, que l’empleat ha d’entregar. La norma relata que “el grau de desenvolupament actual dels sistemes informàtics permet prescindir de l’entrega a la persona treballadora de la còpia en paper del comunicat mèdic destinada a l’empresa“. Així doncs, a partir de l’1 d’abril l’administració comunicarà “directament” a l’empresa el comunicat mèdic.

L’objectiu del decret és que el sistema sigui més eficaç i eficient, alleugerint els tràmits per gestió de baixes i evitant al treballadors les “obligacions burocràtiques que, precisament per estar en incapacitat temporal, poden resultar feixugues“. A partir de l’abril, el metge entregarà una còpia del comunicat de baixa, confirmació o alta al treballador i el servei públic de salut o la mútua enviarà les dades a l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), qui al seu torn comunicarà a les empreses les dades.

El text admet que la irrupció de la pandèmia ha “evidenciat les limitacions del referit esquema, provocant diferents incidències i posant de manifest la necessitat de modificar els actuals modes de gestió de processos d’incapacitat temporal en els primers 365 dies de durada“.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

86 + = 93

Últimes notícies