HomeSocietat“Influencers”, la nova tendència per als jóvens ebrencs

“Influencers”, la nova tendència per als jóvens ebrencs

Una de les xarxes socials més populars que existixen és Instagram, que cada vegada ha aconseguit inspirar un nombre més gran de persones. Per això, no sorprèn gens que la figura dels ‘influencers’ s’haja gestat sobretot en esta plataforma amb tants seguidors. Però què és ser “influencer”? Per molt que ens puga parèixer un fenomen molt llunyà, este també ha arribat a l’Ebre.

El contingut que oferixen és molt divers, podem trobar des de contingut humorístic fins a turístic o
gastronòmic. Este terme adopta diferents significats per a cada un dels “influencers” del nostre territori.

Emepé explica: “Per a mi ser un influencer és ser una persona que escull compartir a les xarxes socials la seua visió particular d’aquelles coses que els apassionen, i això et fa capaç de marcar tendència i ser conegut per les persones que et seguixen.” Núria Flanders, en canvi, parla dels avantatges i els desavantatges de tenir este rol a les xarxes: “Penso que ser influencer és ensenyar a la gent que em seguix el meu estil de vida, opinions i pensaments, ho intento fer de la manera més alegre i positiva possible. A vegades t’adones que com que tu exposes la teua vida els altres també se n’adonen i es pensen que poden opinar sobre ella i llavors també has de saber gestionar això.” Vicky Pallarès apunta que tot es basa en la confiança i l’originalitat: “Ser influencer és el producte que n’obtens al guanyar-te la confiança dels teus seguidors, perquè els hi oferixes contingut que els agrada i que sobretot valoren perquè ha sortit de tu i no d’una altra persona.”

Els llargs mesos de confinament i el fet d’haver de tenir molt més contacte amb les tecnologies i les xarxes socials, han animat la majoria d’estos “influencers” ebrencs a donar el pas i crear el seu propi contingut a les xarxes socials. Este ha sigut el cas de Foodstyle.cat: “És un compte gastronòmic familiar que vam crear el meu pare i jo durant el confinament. Des del primer moment ens van rebre molt bé. Hem pogut crear una comunitat molt guai que ens ha permès col·laborar amb marques que han confiat amb nosaltres. Estem molt contents del que hem creat, no ens ho esperàvem.” El cas de la Victòria Pallarés va ser diferent: “Sempre m’havia rondat pel cap la idea de crear un canal de YouTube, però mai m’acabava de decidir perquè no trobava ni la temàtica ni el motiu de per què fer-ho. Aprofitant que marxava a Finlàndia i que sempre he estat una persona que porto la càmera per tot arreu i que a sobre m’encanta editar vídeos, vaig veure que aquell era el moment d’iniciar l’aventura YouTuber. No em vaig posar cap objectiu, simplement anar gravant Finlàndia i anar-ho compartint sabent que si la cosa no tenia èxit sempre em quedaria un bonic record de l’Erasmus”.

Els inicis de Núria Flanders van començar com a hobbie: “Vaig començar fent sessions de fotos amb una amiga a la qual també li agradava tot este món. Vam començar només fent fotos utilitzant-les per a presentar-les a les marques amb les quals volíem treballar, a les quals enviàvem correus per a posar-nos-hi en contacte. Poc després vam notar un canvi quan eren les marques les qui es posaven en contacte amb nosaltres. Per a esta època ja no treballàvem tan juntes per tema d’estudis, però jo vaig seguir fent pel meu compte. Anant coneixent gent aquí i allà, anar fent alguns sortejos i tal “els seguidors” van anar creixent fins ara”.

Els ebrencs que es dediquen a l’humor a les xarxes són Berti i Emepé, que a part de tractar la mateixa temàtica tenen més coses en comú, tal com ha explicat Emepé: “Vaig començar pujant vídeos a Twitter, el primer va ser una ximpleria i vaig veure que a la gent li va agradar i vaig animar-me i vaig pensar: Perquè no fer-ne més? Un dia un amic meu, Berti, em va proposar obrir-me un compte d’Instagram. Al principi no em feia massa gràcia i me’l vaig fer privat, però vaig decidir fer el pas i posar-lo públic. Vaig rebre una positiva resposta per part de la gent!”. Berti ha assegurat haver sigut el primer del territori a gravar-se a ell mateix: “Sempre m’ha agradat fer coses a les xarxes. Vaig començar a invertir diners  en acabar batxillerat. Vaig començar fent doblatges amb un amic. Fa un any vaig mostrar-me a un vídeo per a criticar una exconcursant de MHyV, i vaig tenir encara més èxit que els doblatges. Vaig adonar-me que la gent volia que posés més la cara. Vaig ser el primer del territori en fer contingut d’este tipus, per això crec que a la gent li va xocar bastant”

Els protagonistes

 

_vickypallares

Vicky és una noia del Perelló,  que a partir de la seua etapa d’ERASMUS a Finlàndia va decidir crear contingut turístic a Youtube i Instagram, sota el nom de “VIC TV”. 3.830 seguidors

 

Emepe_te

Josep Molla, més conegut com a Emepé, és un jove de l’Aldea que durant el confinament va començar a crear contingut humorístic al Twitter. #InfluEbrenc del mes de febrer.  3.844 seguidors.

 

Berti_iau 

Albert Pagà és un jove deltebrenc a qui des de ben petit l’ha apassionat el món audiovisual. Va començar fent doblatges, però ha fet videoblogs i continguts de tot tipus. 8.888 seguidors.

 

foodstyle.cat

Un pare i una filla de la Ràpita que al confinament van decidir emprendre un projecte gastronòmic junts.  Han col·laborat en diferents marques gastronòmiques d’arreu del país.  5.415 seguidors.

 

Núria Flanders

Núria Garcia, rapitenca que es va a donar a conèixer a les xarxes sota el pseudònim de Núria Flanders, ha arribat a tenir 19.000 seguidors a l’Instagram i ha col·laborat amb diferents marques.

Xavi Llambrich
Xavi Llambrich
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 44 = 50

Últimes notícies